Premierul VICTOR PONTA a afirmat, sambata, in judetul Arges, ca Guvernul va APROBA Programul Operational de Transport in noiembrie sau, cel mai tarziu, in luna decembrie a acestui an si ca in acest program tronsonul Pitesti-Sibiu este prevazut ca autostrada.
Prezent, sambata, la uzina Dacia Renault de la Mioveni, primul-ministru VICTOR PONTA a afirmat ca Guvernul va aproba pana la sfarsitul acestui an Programul national de transport si ca in acest document segmentul rutier Pitesti-Sibiu va fi prins ca tronson de autostrada.
Citeste si: IOAN RUS: Tronsonul Pitesti-Sibiu ar putea fi prins in Master Planul de Transport ca AUTOSTRADA
“In Programul operational de transport pe care Guvernul il va aproba pana la sfarsitul acestui an in baza Master Planului de transport, segmentul Pitesti-Sibiu este trecut ca segment de autostrada. Va spun aceste lucruri in calitate de prim-ministru, nu in calitate de candidat la Presedintie, pentru ca un presedinte in Romania nu face autostrazi. Poate sa le promita, dar vi le promite degeaba, ca nu le face el. Autostrazile sunt facute de catre Guvern in baza finantarile europene – si includerea segmentului Pitesti-Sibiu in Master Plan ca autostrada permite finantarea europeana – si sigur, prin eforturile bugetului national, buget care de asemenea este propus de guvern, aprobat de Parlament si care ne permite sa adaugam la finantarile europene ceea ce este necesar pentru a construi infrastructura”, a spus VICTOR PONTA.
Seful Guvernului a precizat ca Programul de transport va fi aprobat in noiembrie sau “cel mai tarziu” in luna decembrie a acestui an.
Citeste si: IOHANNIS: Autostrada Pitesti-Sibiu nu poate fi inlocuita, pentru ca face parte din Coridorul IV pan-european
“Aceasta promisiune n-are legatura cu campania, ca stiu sigur ca daca ajung presedinte n-o sa pot sa fac autostrazi, dar are legatura cu Master Planul pe care domnul ministru Rus l-a prezentat, inclusiv aici, la Mioveni si pe care Guvernul il va aproba ca Program operational de transport in luna noiembrie – decembrie cel mai tarziu. Repet, va prevede foarte clar regim de autostrada (pentru tronsonul Pitesti – Sibiu – n.r.), va prevede finantarea in doua faze, pentru drumul expres in prima faza si cu tot cu expropriere, studiu de fezabilitate pentru autostrada si imediat ce avem finantarea finala, ca autostrada”, a mai afirmat Victor Ponta, potrivit Mediafax.
Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a anuntat joi, in urma unei intalniri cu reprezentantii Uzinelor Dacia Mioveni, ca va discuta si va analiza posibilitatea ca tronsonul Pitesti-Sibiu sa fie prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca autostrada, in doua faze.
Tupeu si nesimtire la maxim ? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile, Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie? Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ? “SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul. Ei, și? Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii. Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA. Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro. Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA(unde este mare sefa nimeni alta decat sotia managerului privat DOROBANTU VALENTIN cel care a devalizat pur si simplu CFR CALATORI in anul 2013 ?). Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame. Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților”
Achizitii “in totalitate legale” la CFR Calatori, marca inregistrata CARMEN MARIA POPESCU :
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului.
Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste, repet, peste valoarea contractului de 34.467 de dolari”