Premierul VICTOR PONTA a declarat sambata ca reintroducerea DECLARATIEI ANUALE DE VENIT pentru cetateni ar putea determina reducerea BIROCRATIEI si combaterea evaziunii fiscale.
“Acum, in Romania, oamenii se duc la primarie pentru taxe locale, se duc si la ANAF. Pentru a reduce birocratia, ai o singura declaratie, nu cinci declaratii. Asa se face in America, Germania, Franta. In acelasi timp, poti sa combati evaziunea fiscala pentru ca de aia te trezesti in Romania ca isi face unul trei case si isi cumpara cinci masini si nu are niciun venit in anul respectiv. Apoi, in proiectul noului Cod fiscal, toate contributiile se plafoneaza la cinci salarii medii. Nu mai e contributie din tot salariul, or, pentru asta inseamna ca trebuie sa facem niste reglaje”, a declarat VICTOR PONTA.
Citeste si: TARICEANU: Noul COD FISCAL trebuie sa fie prioritatea din agenda economica a Guvernului
VICTOR PONTA a adaugat ca se urmareste extinderea proiectelor-pilot din Bucuresti si judetul Ilfov unde cetatenii isi pot plati taxele online, astfel incat acest serviciu sa fie disponibil si pentru restul tarii.
“Ideea este sa nu mai trimitem oamenii sa plateasca taxe locale separat, la bugetul de stat separat, ci sa plateasca intr-un singur loc. In acest moment exista proiectul-pilot facut la autoritati locale si la ANAF, dar e pilot. Trebuie extins softul in asa fel incat un cetatean sa nu mai mearga cu hartii. (…) Sa intri online, asa cum se intampla la Bucuresti si la Ilfov, sa intri in toata tara online si, in al doilea rand, sa nu mai platesti in mai multe locuri, sa le platesti intr-un singur loc si de acolo sa imparta ANAF mai departe taxe locale si taxe la buget. In al treilea rand, combati evaziunea fiscala”, a mai spus premierul.
Citeste si: REACTIA SIMONEI HALEP dupa accidentarea SERENEI WILLIAMS
El a afirmat ca subiectul reintroducerii DECLARATIEI ANUALE DE VENIT si simplificarea modalitatilor de plata a taxelor de catre cetateni este inca in discutia autoritatilor decidente, avandu-se in vedere modelul european.
“Cei care au mai multe surse de venit (depun declaratii de venit — n.r.), pentru ca celui care are salariu sau doar pensie ii depune angajatorul sau Casa de pensii. Dar daca trebuie sa plateasca alte taxe, nu e bine sa plateasca intr-un singur loc? (…) Se discuta in continuare la Ministerul de Finante, in baza proiectului-pilot de la Bucuresti si Ilfov si in baza experientei europene, unde fiecare cetatean din UE are o declaratie unica privind venitul anual, vrem sa intram si noi in randul lumii”, a sustinut VICTOR PONTA.
Intrebat cand ar putea fi implementat acest proiect, premierul a replicat: “Asta dureaza, sincer. Nici daca am vrea nu putem. Haide sa vedem rezultatele de la proiectul-pilot, sa vedem cum extindem la toate administratiile fiscale din tara ca sa intre persoanele fizice online, sa aplicam Codul de procedura fiscala de la 1 ianuarie 2016, care reduce foarte multe taxe si proceduri. Este un proiect, zic eu asa, pe cinci ani”.
Sursa foto: e-stireazilei.ro
“Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză.
Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei şi golăniei!
Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu?
Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?!
Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL.
Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat.
Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale.
De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul.
Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social?
Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ?
Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister.
Prietenii SCHIACU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU dar si SILAGHI, FENECHIU,SOVA, RUS, ETC …?
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%.
Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor?
POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ?
Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci…
CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE?
Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?”
Si au urmat 2012 , 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori continua cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE,SZENTES IOSEF, ETC. ?
SI TOTUSI, CINE PLATESTE ?
D N A , AVETI CUVANTUL…