DAN COSTESCU a fost numit DIRECTOR GENERAL al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, urmand sa preia, in data de 2 martie 2015, conducerea executiva a companiei, se arata intr-un comunicat de presa al acesteia.
DAN COSTESCU (46 ani) a fost numit director general al CFR SA ca urmare a procesului de selectie pentru manager privat, desfasurat in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 109 din 2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice.
“Experienta profesionala, acumulata in cei peste 20 de ani de activitate in domenii precum management, dezvoltare de afaceri feroviare, conducere si implementare de proiecte, consultanta feroviara, cercetare sau academic, i-a permis lui Dan Costescu ocuparea, pana in prezent, a unor pozitii reprezentative in companii private sau de stat, din Romania si Europa, din domenii precum industrie sau exploatare feroviara”, se spune in comunicat.
Citeste si: DIRECTORUL GENERAL al CFR Marfa a DEMISIONAT din functie
Conform sursei citate, DAN COSTESCU a fost responsabil individual sau in echipe complexe, pentru strategiile de achizitie, restructurare, repozitionare pe piata sau integrare in structura dorita de actionariat, ori autoritatea tutelara a unor companii precum Romvag SA (Romania), Karsdorfer Eisenbahn — KEG/ Cale Ferata Privata (Germania), Autoritatea Feroviara Romana (AFER).
Citeste si: CFR Calatori anunta MODIFICARI in circulatia TRENURILOR
Totodata, DAN COSTESCU a infiintat, dezvoltat si condus companii de inginerie feroviara precum Forschung Mess — und Daten-Technik Zentrum (Germania) si Sistematic Engineering (Romania) si a reprezentant Caile Ferate Romane in Comitetul Director pentru Cercetare Aplicata si Elaborare a Normelor Feroviare Internationale, din cadrul European Railway Research Institute — ERRI (Olanda) — Organismul de Cercetare al UIC.
“Comana era divortat, avea un copil din casatorie, dar femeia cu care era in avion era secretara acestuia, care a fost si ea angajat la firmele acestuia si cu care avea o relatie de mai multa vreme. Comana era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
De altfel, mai multe bunuri ale familiei erau trecute pe diverse firme.
Comana si-a inceput activitatea ca sef de gara, de unde a fost repede recuperat de fostul coleg si bun prieten, Liviu Dragnea si propulsat in zona afacerilor de milioane de euro.
Costel Comana, fostul sef de la RegioTrans, gasit mort intr-un avion, a fost coleg de facultate cu Liviu Dragnea, facea parte din cercul de apropiati ai acestuia si ai sotiei sefului PSD.
De asemenea, Comana era un protejat de al lui Dragnea si, la fel ca si un alt coleg de la facultate de la Tel Drum, se ocupa de afaceri care erau cu regim preferential din zona sefului PSD, fiind suspectat ca este paravan pentru aceste inginerii financiare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
„ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”