In ultimele saptamani toata lumea cauta vinovatii in cazul tragediei aviatice din Muntii Apuseni, fiecare indicand pe cate cineva sau o institutie fie ca este vorba de Guvern, Ministerul Transporturilor sau cel al Justitiei. Pana acum situatia a fost una extrem de tulbure, insa jurnalistii de la e-national.ro au reusit sa vina cu o explicatie plauzibila.
Conform sursei citate, principalul vinovat de esecul operatiunilor de salvare a victimelor tragediei aviatice din Apuseni este Catalin Gheorghe Radu (foto), sefului Directiei Aviatiei Civile, cel care trebuia atat sa coordoneze Centrul Operativ al Ministerului Transporturilor, cat si sa informeze operativ comitetul ministerial.
Citeste si: Radu Zamfir: Este foarte posibil sa fi comunicat ora de pe telefon si nu coordonatele geografice
Directorul Catalin Gheorghe Radu, in mod cu totul inexplicabil, nu si-a indeplinit obligatiile ce ii reveneau din fisa postului prin prevederile HG 741/2008, sabotand astfel operatiunile de salvare, au mai scris cei de la e-national, care nu au omis nici faptul ca mai marele Directiei Aviatiei Civile este ofiter SRI sub acoperire si unul dintre oamenii incarceratului Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor, care a ramas sa capuseze sistemul.
Sursa citata dezvaluie si faptul ca, la doar o ora dupa producerea accidentului aviatic din Apuseni, Catalin Gheorghe Radu a plecat din tara. In plus, ancheta demarata de catre Corpul de Control de la Transporturi avanseaza rapid iar concluziile sunt cat se poate de clare: vina ii apartine lui Radu. Cel care, in mod normal, pe langa posibilele implicatii penale ale cazului, ar trebui sa raspunda cu functia, stiut fiind faptul ca ministrul Ramona Manescu a inceput o operatiune de deparazitare a ministerului Transporturilor care ii vizeaza si pe oamenii condamnatului Relu Fenechiu.
Sursa foto: e-national.ro
Din contractele “in totalitate legale ” de la CFR Calatori :
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil”
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă de 34.467 de euro”
Dorobantu Valentin are voie ?
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.
Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”