Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, a declarat intr-un interviu acordat Green Report ca din momentul in care a preluat institutia, absorbtia fondurilor europene s-a dublat. In acest interval de timp, a fost atrasa, in cadrul POS-T, suma de 596,8 milioane de euro. Mai mult, ministrul considera ca sistemul de transport trebuie sa fie sustenabil si in acord cu principiile durabilitatii si este un fan declarat al bicicletei.
Ce presupune, pentru Ministerul Transporturilor, managementul mobilitatii?
In cadrul Master Planului General de Transport, aflat in stadiu final de elaborare, una dintre activitatile principale privind mobilitatea se refera la prognoza cererii de mobilitate si a traficului pentru fiecare mod de transport, inclusiv transportul intermodal, pana in anul 2030. Obiectivul general privind managementul mobilitatii va fi realizat pe baza mai multor elemente care asigura un sistem multimodal de transport eficient, sigur si durabil. Vorbim despre dezvoltarea unui Model National de Transport, estimarea cererii de transport si a fluxurilor de trafic pentru un an de baza (2010) si trei ani de prognoza (2015, 2020 si 2030), precum si identificarea si prioritizarea investitiilor privind transporturile pentru orizonturile de timp corespunzatoare anilor de prognoza. Aceasta strategie va fi intarita de o analiza financiara a programului de implementare.
Citeste si: ROMATSA a nesocotit solicitarile venite din partea Ministerului Transporturilor
De cand sunteti ministru, cu cat a crescut gradul de absorbtie a fondurilor europene?
Aici am o veste buna, in sensul in care pot spune, cu cifrele in fata, ca de la momentul in care am preluat mandatul de ministru si pana astazi, cand vorbim, absorbtia acestor fonduri s-a dublat. In acest interval de timp, a fost atrasa, in cadrul POS-T, suma de 596,8 milioane de euro. Cresterea absorbtiei din acest an se datoreaza masurilor de management luate la nivelul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial „Transport”, din cadrul Ministerului Transporturilor, dar si evolutiei lucrarilor la proiectele din domeniile naval si feroviar, insa asta nu ma multumeste inca. Pentru 2014, autoritatea de management si-a propus o tinta de absorbtie de 1,35 miliarde de euro. Multumita voi fi atunci cand vom atinge tintele de absorbtie pe care ni le-am propus.
Citeste restul interviului acordat de ministrul Ramona Manescu aici.
Sursa foto: Mondo News
FELICITARI PENTRU ATRAGEREA DE FONDURI , DAR…
CE FACE GRUIA STOICA FARA LOCOTENENTII LUI FENECHIU ADICA, FARA GHIBU, FARA MICU SI CAT DE CURAND FARA DOROBANTU DE LA CFR CALATORI…
INCA UN CONTRACT DE 20 000 000 EURO PENTRU GRUIA STOICA DE DATA ACEASTA DE LA CFR CALATORI ?
DOAMNA RAMONA MANESCU SUNTEM PE CALEA CEA BUNA , POATE SA VINA PUSCARIASUL FENECHIU INAPOI , NU ESTE NICIO DIFERENTA INTRE CE A FOST SI CE ESTE ACUM.
LA SALARIATI SA LE DATI CATE 4 ZILE DE CONTRACT SUSPENDAT PE LUNA PANA LA SFARSITUL ANULUI 2014 CA SA PUTETI PLATI TOATE CONTRACTELE
“LEGALE ” DE LA CFR CALATORI , ASTFEL INCAT NUMAI DOROBANTU CU SLUGILE LUI
SA TRAIASCA BINE !
O SA VINA SI VREMEA JUDECATII .
Traiasca “NASUL”
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat ?
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de puscariasul Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale.
Mai nou sau mai vechi, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu.
De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate.
Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”
PENTRU MINISTRUL TRANSPORTURILOR, Dna.RAMONA MANESCU
DEZASTRU LA CFR CALATORI ?
“Compania de transport nu are în plan cumpărarea de vagoane noi, în acest an, cum nu a cumpărat nici în anii trecuţi. În schimb, repară. „Pentru programele de reparaţii sunt alocate 99 mil lei, din care 55 mil lei pentru vagoane şi 44 mil lei pentru locomotive şi automotoare”, arată reprezentanţii CFR Călători.
Problema este ca nu se mai repara ,poate doar pe hartie ?
Deşi, în acest moment, CFR Călători nu intenţionează să intre pe noi rute, totuşi acest lucru va fi posibil, pe anumite rute regionale, dacă Consiliile Judeţene din anumite regiuni ale ţării vor solicita expres acest lucru şi vor subvenţiona parţial operarea trenurilor pe respectivele rute. „CFR Călători va analiza această posibilitate în cooperare cu administraţiile locale”, arată reprezentanţii companiei.
CFR Călători este una dintre companiile de stat cu cele mai mari pierderi.
În 2013, acestea au fost de 400 de milioane de lei, după ce, în anul precedent, acestea erau de 900 de milioane de lei. Bugetul pe 2014 nu prevede pierderi.
Compania are 13.880 de angajaţi.
Pierderi , pierderi, dar salariul managerului”performant” DOROBANTU VALENTIN este de peste 9000 de euro lunar, si nimeni nu vede ca performanta lipseste cu desavarsire , mai mult CFR Calatori in ultimul an de zile a luat-o pe o panta vizibil descendenta ”
Cine plateste paguba ?
Curat, murdar, coane Fanica !
DNA aveti mult de lucru la SNTFC-CFR CALATORI BUCURESTI.