Parlamentul European (PE) a avut in discutie zilele acestea Raportul intermediar asupra nivelului implementarii Cartii Albe privind Transporturile (intitulata „Foaie de parcurs pentru un spatiu european unic al transporturilor — Catre un sistem de transport competitiv si eficient din punct de vedere al resurselor”), ce a fost initiata in 2011 de catre Comisia Europeana.
Europarlamentarul PPE/PNL RAMONA MANESCU, fost ministru al Transporturilor. si-a exprimat parerea avizata asupra acestui proiect european prin intermediul unui vast articol publicat pe blogul sau personal. In aceeasi ordine de idei, RAMONA MANESCU a tinut sa precizeze si care sunt oportunitatile oferite Romaniei de implementarea Cartii Albe a Transporturilor.
“Documentul este unul crucial pentru politicile privind transporturile la nivel european, pentru finantarea ce este pusa la dispozitia acestui sector si pentru modul in care el se va dezvolta pe termen mediu si lung. Aducerea Raportului in faza in care sa fie aprobat de Parlamentul European a implicat un efort semnificativ din partea raportorului PPE – domnul Wim van de CAMP, fiind negociate nu mai putin de 631 amendamente.
CITESTE SI: RAMONA MANESCU: ARMELE DIPLOMATICE SUNT MULT MAI PUTERNICE SI MAI EFICIENTE DECAT CELE NUCLEARE
Marti, documentul a fost prezentat in plenul Parlamentului European de la Strasbourg, dupa ce el primise unda verde, in iulie, din partea Comisiei de Transport si Turism. Miercuri raportul a fost votat favorabil de catre plenul parlamentului si cred ca ceea ce el subliniaza este de mare interes pentru Romania.
Raportul exprima o nemultumire a Parlamentului European cu privire la gradul in care Cartea Alba privind Transporturile a fost implementata, dar identifica si pasii clari, ce deja au fost facuti. Dar, cel mai important, tinand cont de tintele propuse si care vizeaza orizontul 2020/2030 apoi 2050, exista o serie de oportunitati si directii de dezvoltare ce trebuie sa fie luate in considerare de catre autoritatile romane.
In scurta perioada petrecuta la carma transporturilor, bazandu-ma pe experienta castigata in politica europeana, am insistat asupra importantei a doua atuuri pe care Romania le are in sectorul transporturilor: o retea foarte generoasa de cale ferata si cel mai lung coridor de transport pe Dunare. Lor li se adauga cel mai mare port estic al Uniunii Europene – Constanta si cele 16 porturi dunarene, Galatiul fiind la randul lui cel mai mare port de pe intreaga lungime a fluviului.
Aceste atuuri pe care le are Romania se regasesc in oportunitatile oferite de Cartea Alba privind Transporturile. De asemenea, ele se regasesc in concluziile raportului intermediar ce tocmai a fost votat de catre plenul Parlamentului European.
Cel mai bun exemplu este punctul 10 ale capitolului privind finantarea infrastructurii de transport si care solicita acordarea de ”prioritate mijloacelor sustenabile de transport, precum transportul feroviar, caile navigabile interioare si transportul maritim pe distante scurte”.
Mai mult, raportul ”solicita introducerea unui nou obiectiv, insotit de masurile necesare, de transfer pana in 2030 a 50 % din actualul transport de marfuri periculoase in UE catre moduri de transport mai sustenabile, cum ar fi transportul feroviar si caile navigabile interioare”. De asemenea, raportul solicita masuri pentru „a promova conexiunile portuare mai bune, in special cu caile ferate si caile navigabile interioare”, mai exact – finantarea infrastructurii necesare dezvoltarii capacitatilor multi-modale.
Transporturile pe calea ferata si cele navale ofera exact ceea ce se afla in centrul Cartii Albe privind Transporturile: siguranta, costuri de mediu reduse, eficienta si fiabilitate. Prin interconectarea lor cu reteaua rutiera si aeriana se obtine chiar mai mult, in termeni de crestere a mobilitatii si eliminare a barierelor din calea unui spatiu european unic al transporturilor.
CITESTE SI: RAMONA MANESCU: ROMANIA ARE SANSA DE A PROMOVA PROIECTELE IN TERMEN DE SCHEME DE FINANTARE ALE UE
Folosindu-se de instrumentele financiare oferite prin Mecanismul pentru interconectarea Europei (CEF), in cadrul oferit de Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunarii, proiect la initierea, negocierea si adoptarea caruia am luat parte in mandatul anterior, Romania isi poate crea avantaje competitive importante pe o piata a transporturilor ce este din ce in ce mai globalizata.
Cred ca o fereastra de oportunitate o reprezinta termenul primei evaluari a implementarii Master Planului General de transport al Romaniei. Pana la acel moment, ce nu poate depasi doi ani de la cel al adoptarii sale, exista timpul necesar pregatirii Romaniei in vederea maximizarii oportunitatilor oferite de Cartea Alba privind Transporturile.
Astfel, proiecte precum conectarea portului Constanta cu portul Rotterdam de la Marea Nordului, via coridorul Rin – Main – Dunare, sunt de importanta strategica pentru Romania. Lor li se adauga imbunatatirea navigabilitatii pe Dunare prin directionarea de fonduri europene catre efortul de intretinere a canalului navigabil precum si imbunatatirea interconectivitatii prin centre multi-modale. Impreuna, aceste proiecte au un efect sinergic si un impact semnificativ asupra volumului de marfa transportat pe Dunare. Sa nu uitam ca aceste prioritati se regasesc si in Strategia Dunarii, ce are in vedere modernizarea porturilor Dunarene, de-a lungul retelei de transport TEN-T.
Trecerea la faza de implementare a proiectelor raspunde obiectivelor Cartii Albe privind Transporturile, dar mai ales aduce beneficii majore sectorului de transporturi romanesc, asigurand acel suport economic durabil necesar cresterii numarului de locuri de munca, sporirii veniturilor populatiei si imbunatatirii oportunitatilor de antreprenoriat”, a explicat RAMONA MANESCU.
Sursa foto: ramona-manescu
“Chef ratat din bani publici pentru directorii impuşi de fostul ministru Ioan Rus la CFR Calatori ???
Naşul şantajist, consilierul finului care a distrus bolidul de lux al CFR Călători.
Alături de Radu Sofron în mașină (dar și într-un alt bolid de lux aflat în urma autoturismului VW implicat în accident) s-au mai aflat: Iosif Szentes, director general CFR Călători, Robert Niță, director exploatare CFR Călători, Vasile Secară, nasul lui Radu Șofron, fost președinte al Directoratului CFR Călători, trimis în judecată de DNA anul acesta pentru santaj, dar si fost coleg de clasa cu fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus.
Fostul presedinte al Directoratului CFR Calatori, Vasile Secara, a fost pus sub control judiciar, fiind acuzat de santaj, de catre procurorii DNA Brasov, in dosarul in care este cercetat si fostul director al Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Calatori Brasov, Gheorghe Radulescu. Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Braşov au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale şi luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând de la data de 3 februarie 2015 şi până la data de 3 aprilie 2015, inclusiv, faţă de inculpatul SECARĂ VASILE, preşedintele directoratului SNTFC „CFR CĂLĂTORI S.A”, la data faptelor, cercetat pentru infracţiunea de șantaj.
Ulterior, controlul judiciar a mai fost prelungit cu inca 60 de zile. Din ordonanța de dispunere a controlului judiciar întocmită de procurori a rezultat că există date şi indicii temeinice potrivit cărora:
Începând cu luna august 2014, în calitate de director al SNTFC „CFR CĂLĂTORI S.A”, în baza unei înțelegeri prealabile cu inculpatul RĂDULESCU GHEORGHE – directorul SRTFC BRAȘOV (cercetat în aceeaşi cauză în stare arest la domiciliu), a efectuat acte de constrângere morală (ex. convorbire telefonică din care rezultă amenințarea cu evacuarea din locuința de serviciu și cu desfacerea contractului de muncă) asupra unui angajat al SRTFC Brașov, cu scopul de a-l determina pe acesta din urmă să renunțe la un litigiu de muncă înregistrat la Tribunalul Brașov, prin care solicita să fie repus în funcția de director al SRTFC Brașov.
În felul acesta, Secară Vasile urmărea să-l ajute pe Rădulescu Gheorghe să-și păstreze funcția în care tocmai fusese numit, evitând astfel o posibilă reintegrare în funcția de director al SRTFC Brașov a persoanei șantajate.
Dupa ce a fost pus sub control judiciar, Vasile Secara a devenit consilier al directorului Sucursala Regionala de Transport Feroviar de Calatori Cluj – Virgil Radu Sofron.
Insa, Virgil Radu Sofron este chiar finul lui Vasile Secara si a fost pus pe aceasta functie de catre Secara.
Acum, finul Sofron a intors serviciul nasului Secara, si astfel nasul il consilieaza pe fin, chiar daca se afla sub control judiciar si ar fi trebuit suspendat din companie. Ca atare, acum finul Sofron l-a luat pe nasul Secara la Baia Mare, in ce calitate nu se stie, pentru ca ulterior sa chefuiasca la Valea Măriei in județul Satu Mare”
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, fara licitatie , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice.
De ce nu s-a facut licitatie?
Numai bosii de la CFR Calatori,Dorobantu Valentin, Vasile Secara si ulterior Szentes Iosif, pot spune, dupa ce se vor consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?