Cinci persoane, intre care trei politisti de la Serviciul Politiei Transporturi Maritime Constanta, au fost retinute, in urma perchezitiilor facute joi pentru destructurarea unei retele specializate in furtul de produse petroliere si ingrasaminte din vagoanele de tren care intra in Portul Constanta.
Potrivit rechizitoriului intocmit de procurori de la Parchetul Tribunalului Constanta, in perioada 2014 – 2015, Florin Mustatea, ajutat de persoane ramase inca nedepistate, a furat din vagoane cisterna sosite in Portul Constanta diferite cantitati de produse petroliere, pe care le-a valorificat apoi cu ajutorul lui Costel Bobric si a altor participanti, neidentificati pana in prezent.
In aprilie 2015, Mustatea le-a dat mai multe sume de bani si produse petroliere politistilor Cristian Buga si Sorin Cosmeanu, de la Politia Transporturi Maritime Constanta, iar colegul acestora, Nicolae Zanet, a primit de la un alt participant la furturile de produse petroliere diverse sume de bani, astfel incat sa le permita acestora sa sustraga in continuare combustibili din Portul Constanta.
CITESTE SI: DNA a descins la postul NEPTUN TV
Joi, in urma perchezitiilor facute la locuintele inculpatilor sau ale apropiatilor acestora, dar si la autoturismele folosite, inclusiv cele de serviciu, au fost descoperite mai multe cantitati de produse petroliere provenite de la vagoanele cisterna manevrate in Portul Constanta.
In urma celor constatate, procurorii Parchetului Tribunalului Constanta au dispus punerea in miscare a actiunii penale si retinerea celor cinci.
Cristian Buga, Nicolae Zanet si Sorin Cosmeanu, politisti la Compartimentul de Ordine Publica al Serviciului de Politie Transporturi Maritime Constanta, sunt acuzati de luare de mita, Florin Mustatea de furt calificat si dare de mita, iar Costel Bobric este cercetat pentru complicitate la infractiunea de furt calificat.
Ei vor fi prezentati, vineri, Tribunalului Constanta cu propunere de arestare preventiva pentru 30 de zile.
Intr-un comunicat al DGA de joi se preciza ca, in noiembrie 2014, Serviciul Judetean Anticoruptie Constanta a sesizat Parchetul Tribunalului Constanta ca o retea se ocupa cu furtul de produse petroliere, alcool si ingrasaminte din vagoanele de tren care intra in Portul Constanta.
Din verificari a rezultat ca gruparea era sprijinita de lucratori ai SNCFR Marfa SA, paznici din portile de acces in port si politisti de la Serviciul Politiei Transporturi Maritime Constanta.
CITESTE SI: CONSTANTA: PERCHEZITII la EVAZIONISTII din domeniul CONSTRUCTIILOR
Procurorul de caz de la Parchetul Tribunalului Constanta, impreuna cu ofiteri DGA din serviciile judetene Constanta, Tulcea, Braila, Calarasi si Ialomita, cu sprijinul Gruparii de Jandarmi Mobila ”Tomis” Constanta au organizat, joi, zece perchezitii la mai multe persoane suspecte de implicare in acest caz, fiind puse in aplicare si 12 mandate de aducere, intre care cinci pentru agenti de politie.
Instrumentarea cauzei s-a realizat cu suportul de specialitate al Departamentului de Informatii si Protectie Interna.
Sursa foto www.dcnews.ro
Halal Consiliu de Administratie la CFR Calatori?
Director in Ministerul Transporturilor si membru in CA la CFR Calatori, Claudiu Dumitrescu sub Control Judiciar pentru presupuse fapte de coruptie…
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori.
Totodata, ministrul Ioan Rus precizeaza „că la începutul lunii martie, Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a CFR Călători SA a aprobat numirea a trei noi membri în CA al companiei: Iosif Szentes, Ionela Adriana Atanasiu și Dan Iulius Plaveti” si ca „in aceeași hotărâre AGA au fost reconfirmați următorii membri ai CA: Alexandrina Corina Gătej – Președinte, Dana Rachila Galben și Alexandru Petrescu.
Numirea lui Iosif Szentes este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori.
In acea perioada, Dorobantu si Szentes au „tesut” mersul trenurilor de asa natura incat sa devalizeze compania de stat, dar sa prospere operatorii privati de transport feroviar de calatori. Ulterior, in 2013, Dorobantu si Szentes au repetat reteta aplicata in 2012 care a pagubit la greu CFR Calatori.
Acum insa, procurorii DNA ancheteaza o speta în care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro, care de fapt se presupune a fi de 160 milioane de euro.
Mai trebuie precizat ca Iosif Szentes detine un PFA pe are nu l-a mentiionat in declaratia de avere, iar la alegerile parlamentare din 2009, a candidat, fara succes, pe lista UDMR pentru un loc de deputat in judetul Vrancea”