Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a INAUGURAT, vineri, LOTUL 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, dupa ce a facut o ultima inspectie pe tronsonul de 22 de kilometri pentru a se asigura ca traficul se poate desfasura in siguranta, avand in vedere ca mai exista lucrari care trebuie facute in zona.
IOAN RUS a ajuns, vineri, in jurul orei 12.00, pe LOTUL 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, situat intre localitatile Saliste (Sibiu) si Cunta (Alba).
Dupa o scurta discutie cu reprezentantii firmei constructoare, IOAN RUS a anuntat ca, inainte de a decide daca va fi deschis traficul rutier pe tronsonul de 22 de kilometri, va face o ultima inspectie.
Insotit de reprezentantii presei, ministrul a parcurs cu autoturismul intreaga distanta, iar la intoarcere s-a oprit in zona unde au avut loc alunecari de teren.
Reprezentantii firmei constructoare i-au explicat ca mai sunt necesare lucrari de consolidare a terenului, dar ca acestea pot fi facute fara afectarea traficului rutier.
In jurul orei 13.30, in zona a sosit cu un autocar si premierul VICTOR PONTA, insotit de alti jurnalisti. Ministrul IOAN RUS s-a urcat in autocar, iar autovehiculul a plecat fara ca jurnalistii sibieni sa aiba posibilitatea de a urca.
Dupa un timp, IOAN RUS a revenit la intrarea pe LOTUL 3 dinspre Sibiu, adica in zona localitatii Saliste, si a anuntat ca autostrada poate fi deschisa.
“Autostrada poate fi deschisa si, in consecinta, am sa rog CNADNR si Politia sa ia masurile necesare si sa dea drumul la circulatie”, a spus Rus, citat de Mediafax.
Intrebat ce se intampla in zonele cu alunecari de teren, Rus a precizat: “Zonele sensibile vor fi monitorizate 24 de ore din 24 si vor fi utilaje in cazul in care va fi nevoie sa se intervina. Pe cei 126 de kilometri de autostrada, astazi, de la Sibiu la Deva, se poate circula in siguranta”.
Citeste si: CNANDR deschide 56 km de autostrada in 2014, mai putin de jumatate fata de 2013
Intrebat unde este premierul VICTOR PONTA, Rus a spus ca acesta “avea un alt program”, dar ca a constatat ca se poate circula in siguranta.
Intrebat, de asemenea, ce a spus premierul despre autostrada, IOAN RUS a raspuns: “Mi-a spus sa fiu sanatos”.
IOAN RUS a mentionat ca vineri a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru constructia drumul expres Sibiu-Pitesti, fiind primite sase oferte.
De asemenea, ministrul a afirmat ca pana in 2016 se vor finaliza o mie de kilometri de autostrada, iar pana in 2018 estimeaza ca vor fi gata si “doua autostrazi transcarpatice”.
Ulterior, ministrul a plecat spre judetul Alba, unde urma sa semneze contractele de executie pentru Autostrada Sebes-Turda, loturile 1 si 2.
Loturile 1, 2 si 4 din Autostrada Sibiu-Orastie au fost deschise traficului in decembrie 2013, LOTUL 3, de la Saliste la Cunta, ramanand insa in santier din cauza alunecarilor de teren din zona. Loturile 1, 2 si 4 ale acestei autostrazi, cu o lungime totala de 60,5 kilometri, au fost realizate in urma unei investitii totale de 1,46 miliarde de lei (326,5 milioane de euro), fara TVA.
Citeste si: IOAN RUS: Pana la SFARSITUL ANULUI se va putea circula pe autostrada de la Arad la Nadlac
LOTUL 3 are o lungime de 22 de kilometri, dintre care sase au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizati din respectivul lot nu puteau fi dati in folosinta deoarece nu exista nicio iesire de pe autostrada intre Saliste si Cunta.
De asemenea, intre Orastie si Deva se poate circula deja pe autostrada.
Sursa foto: automarket.ro
“Printr-o şmecherie administrativă, începând de la 1 decembrie 2014, peste 70 de lideri sindicali de la calea ferată vor beneficia lunar pe lângă salariu de un stimulent financiar mult mai mare decât remuneraţia unui şef de divizie sau un şef de serviciu. Adică, boşii sindicali vor încasa lunar în jur de 4.000 de lei net şi astfel, prin acordarea acestui bonus, conducerile Ministerului Transporturilor şi companiilor feroviare au cumpărat liniştea sindicaliştilor.
Bonus sindical ilegal
Din 2011 şi până în prezent, an de an, liderii de sindicat de la calea ferată mimează negocierile cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor dar şi managerii companiilor CFR. În realitate, negocierile dintre boşii sindicali de la cele trei companii – CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători – şi conducerile acestora vizează doar menţinerea privilegiilor pentru liderii sindicali, în timp ce sindicaliştii de rând se aleg doar cu promisiuni şi buzunare goale. Practic, staff-urile celor trei companii CFR şi conducerea Ministerului Transporturilor, în frunte cu ministrul Ioan Rus, au căzut de acord să menţină pentru liderii de sindicat un privilegiu mai puţin cunoscut în rândul ceferiştilor. Până anul acesta, liderii sindicali au beneficiat de un bonus financiar substanţial, mascat în contractul colectiv de muncă sub formă unei remuneraţii lunare pentru „asistent relaţii sociale”. Însă, anul acesta, Curtea de Conturi a României a constatat că asistentul în relaţii sociale nu figurează ca job în nomenclatorul de meserii al Ministerului Muncii, şi ca atare acordarea acestui stimulent financiar este ilegală.
Nou stimulent sindical: 4.000 de lei pentru expert relaţii sociale
Când ministrul transporturilor- Ioan Rus era în concediu, mai exact, pe 11 august 2014, Direcţia de Resurse Umane, prin semnătura lui Petre Mărculeţ, jolly-jokerul angajărilor şi încadrărilor din acest minister de peste 20 de ani, transmite celor trei companii CFR o adresă prin care le anunţa că a găsit o şmecherie ca liderii sindicali să beneficieze în continuare de încă un salariu în plus. În această adresă, Petre Mărculeţ precizează că s-a transmis către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice acordul Ministerului Transporturilor „de includere în nomenclatorul Clasificării Ocupatíilor din România a ocupaţiei de Expert relaţii sociale, Cod 441903″. Practic, au înlocuit funcţia de “specialist relaţii sociale” cu cea de “expert relaţii sociale”. Astfel, de la 1 decembrie 2014, peste 70 de liderii sindicali, dintre care 30 de la CFR SA şi 28 de la CFR Călători, au devenit specialişti în relaţii sociale, postura din care vor beneficia şi de o remuneraţie lunară la nivelul unui operator de exploatare comercială (gradul II) – între 2.500 şi 2.560 de lei -, sau la nivelul unui instructor sau mecanic-instructor (gradul I) – între 3.305 şi 3.365 de lei. În plus, toţi experţii în relaţii sociale vor benenficia gratuit din partea companiei CFR de un autoturism cu 150 până la 250 de litri de carburat lunar şi de telefon cu un abonament de 20 de euro. Dar după ce a revenit din concediu, ministrul Ioan Rus nu s-a obosit să stopeze ingineria financiară prin care se continuă huzurul liderilor de sindicat.
Negocieri simulate şi praf în ochii ceferiştilor
Pentru a masca huzurul sindical acordat de companii şi minister, experţii în relaţii sociale s-au lăudat în faţa cotizanţilor că au repurtat o mare victorie la negocierile privind contractul colectiv pentru 2014-2015, unde în locul celor 10 procente de majorare salarială promisă politic (din care au obţinut numai 5%) s-au zbătut şi au obţinut o clasă de salarizare „pentru toţi salariaţi” ca o compensare a nerealizării promisiunii de 10%. Numai că, în realitatea „acordarea unei clase pentru toţi salariaţii” se va acordă în „ funcţie de rezultatele muncii salariaţilor”. Practic, cei care nu mişcă în front vor mai obţine o clasă de salarizare, iar cine nu răspunde comenzilor politice şi sindicale, adio clasa de salarizare în plus. În timp ce liderii sindicali, în frunte cu Iulian Măntescu şi Gheorghe Frăţică, au căzut la pace şi cu actuala conducere a Ministerului Transporturilor, o mulţime de ceferişti, în special de la CFR Călători, se luptă în instanţă pentru acordarea drepturilor salariale cuvenite pentru muncă prestată aşa cum prevede Contractul Colectiv de Muncă. Dar, conducerile celor trei companii feroviare, adică Gheorghe Secară- CFR Călători, Macarie Moldovan- CFR SA şi Gheorghe Buruiană-CFR Marfă, refuză să acorde drepturile obţinute în instanţă de ceferişti”