Ministrul Transporturilor, DAN SOVA, a declarat ca spera sa inceapa in noiembrie-decembrie licitatiile de lucrari pentru cele zece tronsoane de autostrada, in lungime totala de 995 kilometri, pentru care Ministerul Transporturilor a anuntat joi ca a publicat in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP) anunturile de participare in vederea realizarii studiilor de fezabilitate.
DAN SOVA a mentionat ca termenul de depunere a ofertelor privind realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele zece tronsoane este de 43 de zile. “O sa le judecam mai repede de 50 de zile si apoi vor avea patru luni de realizare. Cum se termina, le prezentam la Comisia Europeana. Nu cred ca vor fi probleme cu privire la admiterea lor si vom incepe licitatiile de lucrari, sper eu, undeva in noiembrie-decembrie anul acesta”, a declarat ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.
Sova a mai spus ca in urmatoarele doua-trei saptamani vor fi publicate pe SEAP si anunturile privind realizarea studiilor de fezabilitate a restului de pana la 1.795 de KILOMETRI DE AUTOSTRADA.
Citeste si: AUTOSTRAZI in Romania: Zece tronsoane vor fi construite pe BANI EUROPENI
Ministrul a declarat ca isi mentine cu toata convingerea o afirmatie mai veche, potrivit careia pana prin 2020 Romania va avea peste 2.400 de KILOMETRI DE AUTOSTRADA, deoarece este un program foarte simplu de urmarit, si din punct de vedere al finantarii, si din punct de vedere al programarii. “Cei 995 de kilometri fac parte dintr-un memorandum care a fost votat in Guvern acum o luna privind strategia de absorbtie a fondurilor europene pe fond de coeziune pentru retea principala de autostrazi 2007-2013 si 2014-2020”, a mentionat Sova.
El a spus ca in total e vorba de 1.795 de kilometri, care vor fi realizati numai cu bani europeni, respectiv din Fondul de Coeziune ramas pe 2007-2013 (1,281 miliarde), Fondul de Coeziune 2014-2020 (3,5 miiliarde de euro), Fondul de Dezvoltare Regionala 2014-2020 (1,6 miliarde de euro) si 650 de milioane de euro pe facilitatea de conectare europeana, la care se adauga contributia Romaniei, care poate varia intre 15 si 30 la suta.
Citeste si: Incep LUCRARILE la o noua AUTOSTRADA
Ministerul Transporturilor a anuntat, joi, intr-un comunicat de presa, publicarea in SEAP a Anunturilor de Participare in vederea realizarii Studiilor de Fezabilitate pentru zece tronsoane de autostrada, in lungime totala de 995 kilometri, a caror valoare totala se ridica la aproape 53 de milioane de euro.
Potrivit sursei citate, cele zece tronsoane de autostrada sunt parte integranta din Memorandumurile aprobate de catre Guvern cu tema “Strategia de absorbtie a fondurilor europene nerambursabile aferente constructiilor de autostrazi in Romania avand ca sursa de finantare Fondul de Coeziune si Fondul European de Dezvoltare Regionala din cadrul POIM 2014-2020”.
Tronsoanele de autostrada avute in vedere sunt: Craiova-Calafat (83 kilometri), Ploiesti-Buzau (75 kilometri), Buzau-Focsani (67 kilometri), Bucuresti-Alexandria (85 kilometri), Bacau-Pascani (95 kilometri), Brasov-Bacau (170 kilometri), Focsani-Bacau (120 kilometri), Pascani-Siret (100 kilometri), Alexandria-Craiova (140 kilometri) si Bucuresti-Giurgiu (60 kilometri).
Valoarea totala a acestor tronsoane se ridica la 52.957.035 euro, iar termenul-limita pentru depunerea ofertelor este 17 iunie 2014.
Ministerul Transporturilor precizeaza ca, in prezent, sunt in curs de finalizare si publicare documentatiile de licitatie pentru revizuirea Studiilor de Fezabilitate pentru celelalte sapte tronsoane de autostrada incluse in Memorandumurile aprobate de Guvernul Romaniei, care reprezinta aproximativ 580 de kilometri.
Sursa foto: brasovpress.ro
PENTRU DNA SI DIICOT .
CE MAI CAUTA DOROBANTU VALENTIN LA CONDUCEREA CFR CALATORI?
CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIS A VIS DE ACHIZITIILE PRIN NEGOCIERE CU SI FARA PUBLICARE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO “CONTRAFACUTE” DE DIRECTORASUL, DOROBANTU VALENTIN SI PUPILA ACESTUIA DIRECTOAREA DE ACHIZITII , NU MAI SUNT NICI PENTRU CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR, NICI PENTRU CEL AL PRIMULUI MINISTRU SI NICI PENTRU CURTEA DE CONTURI.
Hotie la drumul mare?
Dl.Sova chiar nu vede,chiar nu aude?
“Directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători.
Practic, directorul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
CU EI NE “MANDRIM” , CU EI “CIORDIM”?
DOROBANTU VALENTIN, CARMEN MARIA POPESCU , MIU ILEANA , MANTESCU CRISTINA , LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL , ZAHARIA ADRIAN , MARCELA NAE , ZAMFIR EMIL , PROTOPOPU GABRIEL , NITA ROBERT , TIMIS BOGDAN ,CRINTEA STEFAN,ETC.?
Practici mafiote la conducerea CFR Calatori ???
Dl. DAN SOVA , MINISTRUL TRANSPORTURILOR , AVETI O MARE PROBLEMA LA CFR CALATORI ACOLO UNDE CORPUL DE CONTROL A INAINTAT UN RAPORT CU “IZ” PENAL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI DE PESTE 90 DE PAGINI DE UNDE REZULTA CLAR CUM A FOST DEVALIZATA ACESTA SOCIETATE IN MAI PUTIN DE UN AN DE ZILE SI DE CATRE CINE? MAI MULT ACEST RAPORT NU REFLECTA DECAT MAXIM 5% DIN REALITATEA EXISTENTA IN ACEST MOMENT LA CFR CALATORI , SOCIETATE CARE ESTE CONDUSA DE DIRECTORASUL VALENTIN DOROBANTU , PLATIT DIN BANI PUBLICI, CU CIRCA 9000 DE EURO LUNAR? DECI VA REVINE SARCINA SI OBLIGATIA SA FACETI CURATENIE LA CFR CALATORI IAR DIFERENTA DE PROCENTE RAMASA DE LA CONTROLUL PRECEDENT(ASCUNSA?) SA O “ANALIZATI IMPREUNA CU CORPUL DE CONTROL PE CARE-L PASTORITI. DE CE SE MAI AFLA IN FUNCTIE VALENTIN DOROBANTU , CONFORM CODULUI MUNCII NU TREBUIA CEL PUTIN SUSPENDAT PANA LA ELUCIDAREA RAPORTULUI…?