Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, afirma ca, in opinia sa, statul ar trebui sa PASTREZE minimum 50 la suta plus o actiune la compania care administreaza PORTUL CONSTANTA, cu importanta strategica pentru Romania, dar admite ca decizia legata de modificarile de actionariat apartine Guvernului.
“Eu cred ca acolo putem privatiza pana la 50 la suta plus o actiune, 50 la suta plus o actiune minim trebuie sa ramana in proprietatea statului. Diferenta – ca se cedeaza comunitatii locale, ca se vinde pe bursa si vor fi unii care vor cumpara si se va modifica, sa spunem, putin, structura actionariatului, am aduce si alti actionari care sa aiba viziune, din cei care au experienta legata de aceasta activitate – nu este o decizie care imi va apartine. V-am spus ce gandesc eu, este o decizie care va apartine Guvernului Romaniei si nu a ministrului Transporturilor. Astazi, cand noi vorbim, eu asa gandesc. Nu exclud posibilitatea sa dam comunitatii locale, nu exlud varianta in care sa dau actiuni pe bursa”, a spus Rus.
Citeste si: PERCHEZITII de amploare in Portul Constanta. Toate firmele sunt VERIFICATE
In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratia Porturilor Maritime Constanta, cu 60 la suta, iar Fondul Proprietatea si Primaria Constanta detin fiecare 20 la suta din capital.
Guvernul si Primaria Constanta vor ca Ministerul Transporturilor sa cedeze 13 la suta din actiuni Consiliului Local si sa listeze pe bursa un pachet de 14 la suta din titluri. Posibilitatea cresterii participatiei Primariei Constanta a starnit numeroase critici din partea operatorilor portuari si a sindicatelor din port, dar si in mediul politic de la nivel central.
Referitor la privatizarea altor companii din subordinea Transporturilor, ministrul apreciaza ca transferul de proprietate trebuie realizat atunci cand companiile sunt solide din punct de vedere economic, pentru maximizarea pretului de vanzare.
Citeste si: Sindicalistii: PORTUL CONSTANTA nu e HAREM!
“Nu sunt de acord sa vindem ceva in situatia in care capacitatea de negociere este extrem de mica, adica esti neprofitabil, esti aproape de faliment, insolventa te cauta prin camera din fata. Batalia mea este nu sa nu respect sau sa nu privatizez – procesul de privatizare va continua – batalia mea este sa aduc aceste societati in situatia in care la privatizare sa aiba pret. Noi mereu, de-a lungul istoriei recente, am privatizat profitul si am nationalizat pierderile. Incerc sa aduc aceste societati in situatia in care, in momentul in care vom privatiza x la suta, y la suta sau tot din CFR Marfa, din CFR Calatori, din Tarom sau din oricare alta companie de-a noastra, ea sa aiba suficienta consistenta economico-financiara si resursa umana validata astfel incat sa aiba pret”, a afirmat Rus.
Sursa foto: economica.net
O MICA AFACERE “MARCA” CARMEN MARIA POPESCU, DIRECTOAREA DE ACHIZITII DE LA CFR CALATORI? “ROMPREST a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat. Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest. Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma ROMPREST, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro. Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest . Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer și salubrizare automotoare Desiro. Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei” NORMAL CA MAI SUNT SI ALTE FIRME CU ABONAMENT LA CARMEN MARIA POPESCU , PE LA TIMISOARA , IASI , BRASOV, CONSTANTA , CLUJ,ETC.
Jaf la drumul mare…sub privirea neputincioasa a ministrului transporturilor , IOAN RUS, subalternii isi fac in continuare de cap? CFR Calatori , datorii de peste 346.000.000 de euro . La data de 31.10.2013, SNTFC CFR Călători SA înregistra datorii care trebuiau plătite într-o perioadă de un an de zile în sumă de 1.559.698.000 de lei, ceea ce reprezintă circa 346.600.000 de euro. Din această sumă, 1.101.254.000 de lei reprezintă datorii comerciale şi alţi furnizori, iar “308.686.000 de lei alte datorii pe termen scurt faţă de instituţii de credit”. Din totalul datoriilor comerciale la data de 31.10.2013, valoarea arieratelor a fost de 789.353.000 de lei. INTERESANT: PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII…CARMEN MARIA POPESCU , ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, ETC.
Groparii CFR Calatori?
Organele abilitate ale statului trebuie sa intervina urgent !
În timp ce fostul manager privat Valentin Dorobanţu impreuna cu directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu au risipit banii societății prin achiziţionarea de bunuri şi servicii inutile, dar mai ales pe carburanţi luaţi la preţuri astronomice, compania se scufundă în datorii(a se verifica incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli cel putin la nivelul anului 2013).
Ca si cum societatea ar fi pe profit, in continuare banii CFR Calatori sunt “praduiti” fara mila de aceiasi directoare de achizitii care surprinzator se mai afla si acum in functie?
Dl. IOAN RUS, Ministrul Transporturilor, se pare ca va asumati o anumita raspundere?