Presedintele executiv al PSD, LIVIU DRAGNEA, a declarat, luni, ca REDUCEREA CAS a fost folosita de TRAIAN BASESCU, de PNL si de PDL ca “MOTIV ELECTORAL”, el facand aceste afirmatii intrebat despre propunerea opozitiei de organizare a unei sesiuni extraordinare pentru reexaminarea proiectului de lege.
“REDUCEREA CAS a fost folosita de fiecare, si de Traian Basescu si de liberali si de PDL, ca si motiv electoral. Dupa parerea mea, nici unii, nici ceilalti nu sunt interesati in mod serios de efectele benefice ale acestei masuri. Toti o judeca in registru electoral si, din acest motiv, chiar nu ii luam in seama”, a spus social-democratul. Dragnea a mentionat, totusi, ca propunerea va fi analizata, desi si-a declarat rezerva ca liberalii vor ramane consecventi.
CITESTE SI: ACL cere o sesiune extraordinara a Parlamentului in care sa se adopte legea privind reducerea CAS
“Cand am iesit cu el, au spus ca e o masura proasta. Sunteti siguri ca maine o sa aiba acelasi punct de vedere? Nu putem sa chemam Parlamentul si, inainte cu o zi, sa vina Parlamentul si sa ne trezim ca liberalii nu mai vor. O sa analizam. Ii intelegem, ei sunt in lipsa de idei, sunt in lipsa de proiecte pe care sa le prezinte si ii intelegem, au fost si agitati cu desemnarea candidatului”, a adaugat el.
Liderii deputatilor PDL si PNL cer, printr-o scrisoare deschisa, liderilor grupurilor parlamentare ale PSD, PC, UDMR si minoritati sa dea curs solicitarii de a se organiza o sesiune extraordinara a forului legislativ, in 19 august, pentru reexaminarea legii CAS.
Scrisoarea deschisa a fost adresata de Tinel Gheorghe (PDL) si George Scutaru (PNL) liderilor acestor grupuri parlamentare din Camera Deputatilor, respectiv Marian Neacsu (PSD), Bogdan Ciuca (PC), András-Levente Mate (UDMR), Varujan Pambuccian (grupul minoritatilor nationale).
CITESTE SI: LIVIU DRAGNEA: O sa analizam cererea de reexaminare a LEGII CAS venita din partea presedintelui
Liderii deputatilor democrat-liberali si liberali amintesc faptul ca in 2 iulie toate grupurile parlamentare au votat si aprobat proiectul de lege privind reducerea CAS cu 5%, iar in 23 iulie presedintele Traian Basescu a trimis Parlamentului cererea de reexaminare a actului normativ.
“Avand in vedere faptul ca initiativa legislativa de reducere a CAS cu 5% asumata de Guvernul Ponta ar urma sa intre in vigoare pe 01.10.2014, consideram ca dezbaterea in timpul sesiunii ordinare (incepand cu 1 septembrie) ar fi mult prea intarziata pentru aplicarea acesteia conform angajamentului luat de Victor Ponta si PSD. De aceea va cerem sa dati curs solicitarii noastre de a organiza o sesiune extraordinara a Camerei Deputatilor in data de 19 august 2014, pe ordinea de zi aflandu-se cererea de reexaminare a Presedintelui Romaniei asupra Legii pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal. In caz contrar, se va dovedi inca o data ca toata dezbaterea guvernului pe care cu onoare il sustineti pe aceasta tema, nu a fost decat o amagire in scopuri electorale a mediului de afaceri”, mentioneaza in scrisoare liderii deputatilor PDL si PNL.
Sursa foto: adevarul.ro
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători.
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012, operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi mai ales Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Căpuşare subvenţionată Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an. Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi”, a declarat un fost ministru al Transporturilor.