Lucrarile pentru realizarea sistemului de TRANSPORT CU BICICLETA in zona centrala a Capitalei vor incepe in iulie, cand Bucurestiul este putin mai liber, pentru ca lumea pleaca in concediu, a declarat marti SORIN OPRESCU, primarul general al Capitalei.
“Proiectul nou va fi demarat la inceputul lunii iulie, atunci cand Bucurestiul este putin mai liber pentru ca lumea pleaca in concediu si atunci vom putea incepe aceste lucrari”, a spus Oprescu, intr-o conferinta de presa sustinuta impreuna cu ATTILA KORODI, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice.
Primarul Capitalei a precizat ca trebuie intocmit un proiect tehnic al realizarii PISTELOR DE BICICLETE in zona centrala, implementarea proiectului urmand sa fie finalizata la sfarsitul anului 2015.
Ministrul Mediului, ATTILA KORODI, a declarat ca s-a decis, la nivelul Guvernului, acordarea finantarii de aproximativ zece milioane de euro pentru proiectul municipiului Bucuresti, avand in vedere ca traficul din Capitala este un contributor decisiv la cantitatea de emisii de gaze cu efect de sera.
Citeste si: Proiectul privind amenajarea de piste noi pentru biciclete, aprobat in CGMB la a doua incercare
“La noi, transportul reprezinta o miza cheie. (…) Am decis, la nivelul Guvernului, sa finantam proiectul municipiului Bucuresti, in valoare de zece milioane de euro, pentru realizarea SISTEMULUI DE PISTE SI INCHIRIERE A BICICLETELOR, avand in vedere ca traficul din Capitala este un contributor decisiv la cantitatea de emisii de gaze de sera. Populatia Capitalei reprezinta, pana la urma, mai mult de zece la suta din populatia Romaniei”, a spus Korodi, citat de Mediafax.
Ministrul Mediului a precizat ca finantarea acestui proiect provine din sumele incasate de statul roman din tranzactionarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera.
Potrivit primarului general, PISTELE PENTRU BICICLETE vor fi realizate atat pe trotuar, cat si pe carosabil, in functie de specificul arterelor de circulatie, principala preocupare fiind siguranta biciclistilor.
Citeste si: Proiect pentru amenajarea a 97,7 kilometri de PISTE pentru BICICLETE in Bucuresti
“La finalul proiectului, 20.000 de tone de emisii vor fi reduse, ceea ce inseama aproximativ cinci la suta din totalul emisiilor de carbon”, a mai spus Oprescu.
ATTILA KORODI a adaugat ca o bicicleta in plus in traficul bucurestean inseamna o masina in minus, iar atunci cand vor fi realizati aproape o suta de kilometri de piste, va fi vorba de mii de masini in minus.
In ceea ce priveste realizarea pistelor de biciclete, SORIN OPRESCU a aratat ca se tine cont de cele doua axe principale ale Capitalei, nord-sud si est-vest, precum si de pistele deja existente.
“Unele dintre ele (actualele PISTE DE BICICLETE – n.r.) pot fi refacute si vor fi refacute pentru a da o continuitate sistemului. Este pacat sa renuntam sa refacem cativa metri sau mai bine zis cativa zeci de metri. Mai mult decat atat, cele care sunt deja facute pe trotuar si nu au suportat interventii grobiene ale celor de la Distrigaz, Enel sau Apa Nova pot fi refacute in conditii bune, si ma refer la partea de marcaje”, a mai spus SORIN OPRESCU.
Proiectul privind amenajarea in Capitala a unor PISTE NOI PENTRU BICICLETE a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 29 aprilie.
Proiectul prevede amenajarea a 97,7 kilometri de PISTE NOI PENTRU BICICLETE, pe 61 de strazi, alaturi de 78 de parcari pentru biciclete si 18 centre de inchiriere, valoarea investitiei fiind de aproape 10 milioane euro.
Potrivit raportului de specialitate al proiectului, se impune transformarea vechiului sistem al retelei de circulatie in unul nou, eficient, flexibil si capabil sa preia cererea tot mai mare de deplasare.
Valoarea investitiei este de 9,88 milioane de euro inclusiv TVA, iar durata de executie a proiectului este de 18 luni.
La inceputul lunii aprilie, Guvernul a aprobat un mecanism care prevede ca sumele obtinute de stat din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera pot fi utilizate pentru proiecte urgente, printre acestea fiind si proiectul de amenajare a unor PISTE DE BICICLETE in centrul Bucurestiului, cu costuri estimate la 44,6 milioane de lei.
Sursa foto: Primaria Municipiului Bucuresti
Concomitent cu acest demers bun ar trebui sa inceapa si o “campanie” de educare a tuturor participantilor la circulatia publica: pietoni, biciclisti, motoristi, conducatori auto. Peste toate astea, politia ar trebui sa fie omniprezenta si nu pasiva ! A propos : pana unde se va ajunge cu numarul foarte mare de autoturisme pentru ca, deja, parcarile suplimentare facute pe marile artere, in curtile blocurilor sunt COMPLET pline ! Deja s-au ocupat, in permanenta, si trotuarele de vis a vis de parcarile de resedinta ! Sunt deja zone intre blocuri, cu spatii foarte largi care sunt ocupate in totalitate, pe doua si trei randuri de autoturisme. Locatarii sau organizat in asa fel ca, cei care pleaca de dimineata – regulat – la seviciu, sa parrcheze ultimii, pt. a avea posibilitatea, dimineata, sa plece. Singura solutie – REALISTA – este un transport in comun FOARTE BINE ORGANIZAT, in asa fel incat, soferii ra realizeze ca este mult mai avantajos sa renunte la masina personala. Deocamdata, mentalitatea inapoiata, de fomisti, ii desconsidera pe cei care nu au masina. Trotineta pentru adulti, desi, folosita intens, este excelenta pentru scaderea in greutate dar este privita cu dispret ! Este mai bine, pentru parveniti sa toace bani grei “la sala”, facand “miscari” repetitive, idioate, stand IN ACELASI LOC, cand ar putea sa se deplaseze, sa vada permanent alt ceva, sa ajunga undeva, cu un scop practic. Multi se jeneaza ca ar fi catalogati precum niste copii la joaca !!! Dar sunt si putoi care conduc masini de fite ! Ei ???