CNADNR a atribuit miercuri asocierii Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering Romania un contract de 29 milioane lei (6,5 milioane euro), fara TVA, pentru revizuirea STUDIULUI DE FEZABILITATE al AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI.
“Studiul de fezabilitate ce urmeaza a fi intocmit va lega actuala varianta de ocolire a municipiului Sibiu cu actuala varianta de ocolire a municipiului Pitesti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km”, se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Citeste si: NOI KILOMETRI DE AUTOSTRADA, pe hartie
Contractul are o durata de 17 luni si implica realizarea de studii de trafic si privind alternative de traseu, investigatii de teren, activitati de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu si modelul financiar, precum si pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.
Contractul este impartit in cinci sectiuni. Pentru tronsonul Sibiu-Boita (lotul 1) si Curtea de Arges – Pitesti (lotul 5), studiul trebuie realizat in maximum cinci luni, iar pentru celelalte sectiuni, perioada de livrare a studiului este de pana la 12 luni.
Citeste si: IOAN RUS: MASTER PLANUL DE TRANSPORT va fi APROBAT saptamana viitoare in GUVERN
AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI, una din cele mai asteptate din Romania, a figurat in prima varianta a Master Planului de Transport ca viitor drum expres, fiind incadrata ulterior, in urma dezbaterilor publice, ca proiect de autostrada, necesitand o investitie estimata de 1,67 miliarde euro.
Sursa foto: citynews.ro
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ?
DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ?
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice.
De ce nu s-a facut licitatie?
Numai fostul bos de la CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”