MASTER PLANUL GENERAL DE TRANSPORT va fi APROBAT saptamana viitoare in GUVERN, iar pana la 15 martie il vom prezenta in fata Comisiei Europene, dupa care va fi implementat, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, IOAN RUS, dupa intalnirea cu membri comisiilor pentru transporturi din Senat si Camera Deputatilor.
“Am prezentat in fata celor doua comisii (pentru transporturi — n.r.) Master Planul in forma semifinala, adica draftul Master Planului intr-o forma aproape finala, varianta la care dansii au avut unele observatii, corecturi pertinente, care pot fi facute fara sa modifice fundamental ceva, diverse detalii pe care putem sa le luam operam. Saptamana viitoare vom aproba in Guvern acest document, urmand ca imediat dupa aceasta aprobare sa ne ducem la Bruxelles si sa il prezentam si in fata Comisiei Europene, dupa care el devine un document care se finanteaza si se implementeaza”, a precizat IOAN RUS.
Potrivit ministrului, atata timp cat exista un acord al celor doua comisii de specialitate din Parlament, nu este nevoie de un acord politic.
Citeste si: NOI KILOMETRI DE AUTOSTRADA, pe hartie
“Exista un acord politic, sa spunem, in cele doua comisii. Nu este nevoie de acord politic. Daca exista si un acord politic, este cu atat mai bine. (…) Directiva europeana ar spune ca acest Master Plan trebuie aprobat de autoritatile romane. Autoritatile romane sunt Guvernul. Ca sa avem o dimensiune mai clara a sustinerii — de aceea am facut aceste discutii si in cele doua comisii, pentru a avea si sustinerea Parlamentului. Nu e gratuita discutia, pentru ca ne-a fost de mare folos. Am prezentat acest Master Plan si domnului presedinte Iohannis”, a spus IOAN RUS.
Seful de la Transporturi a apreciat ca pana la 15 martie varianta actuala a Master Planului va fi prezentata Comisiei Europene.
“Anexa cu implementarea o vom discuta in Guvern si la Comisia Europeana. Dupa ce avem acordul Comisiei Europene incepem sa lucram pe acordul fin: inalte, joase, basi. De la Guvern mergem la Bruxelles, de la Bruxelles acasa si apoi implementare. Sper ca miercurea viitoare in Guvern sa luam aprobarea Guvernului, dupa care, vedem cum ne putem programa la CE. Oricum, pana la 15 martie cu siguranta vom fi la Bruxelles cu el”, a subliniat IOAN RUS.
La randul sau, presedintele Comisiei pentru transporturi si energie din Senat, Mihai Fifor, a afirmat ca membrii celor doua comisii parlamentare de specialitate sustin in unanimitate MASTER PLANUL DE TRANSPORT. “Noi am avut astazi o sedinta comuna a celor doua comisii din Senat si din Camera Deputatilor. Ieri (luni — n. r.) ne-am mai intalnit o data la Parlament, intr-o dezbatere preliminara. Am luat in discutie Master Planul General de Transport. Astazi, am continuat cu intrebari adresate domnului ministru si echipei sale. Cred ca foarte multe dintre intrebarile colegilor senatori si deputati au capatat un raspuns astazi. In final, concluzia celor doua comisii a fost aceea de a sustine acest Master Plan si demersul pe care il face Guvernul Romaniei in acest moment. A fost un vot in unanimitate pentru un acord pentru ca Guvernul Romaniei sa poata face mai departe demersurile necesare pentru ca Master Planul sa devina operational cat mai repede”, a spus senatorul, citat de Agerpres.
Acesta a subliniat ca discutiile pe marginea acestui document vor continua in comisii.
“Discutiile vor continua. Noi vom continua sa lucram in comisii si dupa ce ministrul Rus se intoarce de la Bruxelles cu acest document. Sunt foarte multe lucruri de discutat. Sunt chestii legate de detalii tehnice, dar pe care in perioada urmatoare in ambele comisii le vom lua din nou in dezbatere, pentru ca astazi am discutat despre o strategie, despre un cadru general care va avea cu siguranta inca foarte-foarte multi pasi de facut de aici inainte”, a subliniat Fifor.
Si presedintele Comisiei pentru transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor, Mihai Lupu, a apreciat ca este foarte important pentru Romania sa existe un MASTER PLAN DE TRANSPORT, un document care, practic, “porneste de undeva” si da o perspectiva pana in 2030.
Citeste si: Constructorii AUTOSTRAZII CAMPIA TURZII – TARGU MURES, anuntati de CNADNR
“Am convenit cu totii ca pentru Romania este foarte important sa existe un element de baza, acest Master Plan. Nu este un element complicat, dar este, astazi, pentru Romania un document care, practic, porneste de undeva si da o perspectiva pana in 2030. Sustinem acest demers, vom intra in dezbateri, suntem constienti cu totii ca este perfectibil, dar cel mai important lucru este sa pornim de undeva in asa fel incat sa putem accesa si fonduri europene si, pentru mine, este foarte important nu cine este la Putere, cine va veni, ci este important sa plecam de undeva si sa ajungem undeva. Sustinem toate demersurile care vin pentru Romania si in interesul cetatenilor”, a declarat Lupu.
In plus, acesta a spus ca membrii comisiilor de specialitate au fost interesati de activitatea ministerului si de situatia companiilor din subordine.
“Ne-am adunat astazi toti membrii comisiilor sa facem o analiza foarte clara a activitatii Ministerului Transporturilor si in special a documentelor care, practic, vor fi la baza activitatii MT. Ne-a interesat modul in care sunt pregatite companiile care vor fi scoase la privatizare si faptul ca sunt pe plus este un element important”, a aratat deputatul.
Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a prezentat marti membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputatilor si Senat draftul final al MASTER PLANULUI GENERAL DE TRANSPORT.
Sursa foto: capital.ro
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!!
DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ?
DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ?
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Jolly-jokeri de la CFR Calatori.
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie?
Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile.
Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”
“Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”
Oferte de lucru pentru toti. Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time , sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email: [email protected]