Metrorex vrea sa cumpere maximum 51 de TRENURI NOI de metrou pentru MAGISTRALA 5 Drumul Taberei – Pantelimon printr-un acord-cadru cu o durata de sapte ani si cu o valoare estimata de pana la 1,92 miliarde lei (439,5 milioane euro), inclusiv TVA.
Metrorex vizeaza achizitia a minimum 43 si maximum 51 de TRENURI de metrou, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente.
“Frecventa estimata a contractelor subsecvente ce urmeaza a fi incheiate: la doi ani, respectiv in anii 2014, 2016, 2018. Durata estimata a contractelor subsecvente: intre 15 si 28 de luni. Valoarea estimata a unui contract subsecvent: minimum 396,69 milioane lei si maximum 762,87 milioane lei”, se arata intr-un anunt de participare lansat de Metrorex.
Citeste si: METROUL DIN DRUMUL TABEREI primeste 409,5 milioane de euro de la Comisia Europeana
Contractul estimat la 1,556 miliarde lei, fara TVA, va fi finantat dintr-un credit extern de la Banca Europeana de Investitii, garantat de stat, si bani de la buget.
TRENURILE vor fi cumparate in urma unei licitatii deschise, unde pretul ofertei are o pondere de 60 la suta, celelalte criterii fiind performantele tehnice (15 la suta), termenele de livrare (12 la suta), conditiile si costurile de mentenanta (trei la suta, respectiv cinci la suta) si termenele de garantie (cinci la suta).
Data limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 august.
Citeste si: METROREX: Tronsonul de METROU Eroilor – Drumul Taberei va fi FINALIZAT la jumatatea lui 2016
Metrorex a scos recent la licitatie si lucrari la sectiunea Raul Doamnei-Eroilor, din tronsonul Drumul Taberei – Universitate, dar si la statia Valea Ialomitei, estimate la 1,06 miliarde de lei (241 milioane de euro), iar firmele care vor sa participe trebuie sa depuna documentatia pana pe data de 12 august.
Tronsonul Eroilor – Drumul Taberei din MAGISTRALA 5 de metrou va fi finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si de la stat.
Sursa foto: realitatea.net
Tupeu sau altceva? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai…