Magistratii instantei supreme judeca, marti, primul termen pe fond al dosarului in care presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, este acuzat de marturie mincinoasa si favorizarea faptuitorului. Inalta Curte de Casatie si Justitie judeca, marti, primul termen in dosarul lui Calin Popescu Tariceanu, dupa ce, pe 10 februarie, a decis ca procesul poate incepe pe fond, respingand, definitiv, ca nefondata contestatia presedintelui Senatului, informeaza News.ro.
UPDATE: Presedintele Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, le-a spus, marti, judecatorilor de la Inalta Curte de Casatie si Justitie ca nu recunoaste acuzatiile pe care i le aduce DNA si nici nu le intelege. El a cerut sa fie judecat prin procedura normala in dosarul in care este cercetat pentru marturie mincinoasa si favorizarea faptuitorului.
La primul termen al judecarii dosarului pe fond, Tariceanu a fost intrebat de presedintele completului, Ana Maria Dascalu, daca recunoaste acuzatiile si daca doreste sa fie judecat prin procedura simplificata.”Pozitia mea este ca nu recunosc acuzatiile care mi se aduc si nici nu le inteleg si, ca atare, doresc ca judecata in cazul meu sa se desfasoare dupa procedura obisnuita de drept comun”, a raspuns Tariceanu.
Termenul de azi a durat in jur de 20 de minute, timp in care s-a dat citire pe scurt rechizitoriului intocmit de procurorii DNA. Avocatul lui Tariceanu a cerut amanarea dosarului, pe motiv ca doreste sa ia la cunostinta probele procurorilor, dar si pentru a depune o lista cu probele sale. Aparatorul a explicat ca in rechizitoriu nu apar patru martori care au fost audiati la DNA, iar alti martori au fost de fapt audiati in alt dosar.
Instanta a fost de acord cu amanarea procesului pentru data de 11 aprilie, data la care va fi audiat si Calin Popescu-Tariceanu.
STIRE INITIALA
Presedintele Senatului a ajuns la ICCJ in jurul orei 9:30 si s-a intalnit acolo cu fostul vicepremier Gabriel Oprea.
In 28 noiembrie 2016, instanta a respins cererile si exceptiile formulate de presedintele Senatului, Calin Popescu Tariceanu, si a decis ca judecarea pe fond a dosarului in care este acuzat de marturie mincinoasa si favorizarea faptuitorului poate incepe. Decizia a fost contestata de Tariceanu si a fost judecata in 8 februarie de instanta suprema. Pronuntarea a fost, insa, amanata pentru 10 februarie.
In 6 iulie 2016, procurorii DNA Brasov l-au trimis in judecata pe Calin Popescu Tariceanu pentru infractiunile de marturie mincinoasa si favorizarea faptuitorului, in legatura cu declaratiile date ca martor in dosarul retrocedarii unei suprafete din Padurea Snagov si a fermei Baneasa, in care sunt judecati printul Paul, Remus Truica, Tal Silberstein si Dan Andronic. Alaturi de presedintele Senatului a fost trimis in judecata si Dorin Marian, fost sef al Administratiei Prezidentiale a Romaniei in anul 2000, acesta fiind acuzat tot de marturie mincinoasa.
Sursa foto: jurnalul
Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes , zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro.
Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care CFR Calatori n-a avut bani de salarii .
Pe baronul cu sindrom Munchausen il asteapta timpuri grele