Federatiile sindicale din transporturile FEROVIARE ar putea declansa CONFLICTUL COLECTIV DE MUNCA incepand cu data de 23 aprilie, daca pana atunci nu vor fi incheiate noile contracte colective de munca, cu prevederi favorabile salariatilor, a anuntat marti Iulian Mantescu, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva.
“Contractele colective de munca expira la data de 19 aprilie pentru Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa SA si pentru Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori CFR Calatori SA, in timp ce, in cazul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, documentul expira pe data de 22 aprilie. Ca urmare, incepand cu data de 23 aprilie exista posibilitatea declansarii CONFLICTULUI COLECTIV DE MUNCA, daca in zilele urmatoare nu se va reusi incheierea unor noi contracte colective de munca cu prevederi favorabile salariatilor”, a spus Mantescu, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, principala nemultumire a CFR-istilor se refera la eliminarea, incepand de anul trecut, a drepturilor de calatorie gratuita pe calea ferata.
“Vorbim de un drept consfintit din vechime, acela ca feroviarii sa poata calatori gratuit in interes de serviciu si in interes particular pe calea ferata. De aceasta facilitate beneficiaza toti colegii nostri din Europa. Din pacate, autoritatile au decis anul trecut sa nu mai acorde aceste autorizatii, provocand o stare de nemultumire intensa in randul salariatilor”, a declarat Mantescu.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva a mentionat, totodata, ca nesemnarea noilor contracte colective de munca ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariati de la CFR Marfa.
Citeste si: DISPONIBILIZARILE de la CFR Marfa au inceput: 2.500 de angajati isi vor pierde locurile de munca
“Bugetele de venituri si cheltuieli pentru anul 2014 reflecta incapacitatea managerilor in gasirea masurilor de crestere a veniturilor unitatilor de cale ferata, astfel incat pierderile salariale ale CFR-istilor sa poata fi recuperate dupa o perioada de austeritate de sase ani. Este inadmisibil ca, la ora actuala, marea majoritate a CFR-istilor sa primeasca salarii de 1.100 lei. Vorbim de o stare de nemultumire acumulata in randul a peste 50.000 de salariati, din cauza unor revendicari nesolutionate la timp”, a mai spus Mantescu.
La randul sau, Gheorghe Fratica, presedintele Federatiei Miscare Comercial, a anuntat ca, in dupa-amiaza zilei de marti, de la ora 16,00, va participa la o intalnire, la sediul Ministerului Transporturilor, cu ministrul de resort DAN SOVA, pentru a se incerca solutionarea problemelor cu care se confrunta feroviarii.
“Avand in vedere ca au mai existat intalniri asemanatoare, soldate cu promisiuni neonorate, suntem rezervati in ceea ce priveste obtinerea unui rezultat pozitiv”, a spus Fratica.
Sursa foto: economica.net
Hai intrati si voi in greva ca sa nu am eu cu ce pleca la mare de 1 mai :))
DACA FURA MANAGERUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
MAFIA DE LA CFR CALATORI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ? “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat sute de trenuri . Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat. In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.” Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.
Hotie la drumul mare?
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei
firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii
automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de
trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru
pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul
gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii
feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de
semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”,
pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar
de călători.
Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri
serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia
Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
Ministrul Transporturilor accepta devalizarea rapida a CFR Calatori? Asa se pare…
CFR Călători este una dintre companiile de stat cu cele mai mari pierderi, gratie managerului inca in functie si la acesta ora, Valentin Dorobantu?
În 2013, acestea au fost de 400 de milioane de lei?
Compania are 13.880 de angajaţi.
Cum se explica faptul ca Dorobantu Valentin, mai este in functie si este platit regeste de Ministrul Transporturilor , Dan Sova , pentru o asemenea contraperformanta iar Consiliul de Administratie este bine merci, adica este pe “felie” cu managerul si el membru in acest consiliu ?
Un lucru s-a facut bine la CFR Calatori, au fost luate toate drepturile
salariatilor , mai aveti sa le luati aerul si gata, poate doar asa vin economiile la companie in 2014 si Dorobantu isi pastreaza salariul de peste 9000 de euro lunar.
La cfr este un jaf la drumul mare tot ce inseamna personal cu functii de conducere gandeste numai pe termen scurt adica ptr buzunarul propriu si cel mai mic contract care se face se face numai pe furat .Noi ne-am pierdut toate drepturile in decursul a cativa ani cu ajutorul organizatiilor sindicale HOOOOOOO HOTILOR