La doar un an si trei luni de la inaugurarea PODULUI VIDIN-CALAFAT, suprafata de asfalt de pe o parte a podului a trebuit sa fie inlocuita in intregime, a declarat vineri Vladimir Andreev, directorul companiei mixte care gestioneaza podul, potrivit Agerpres, care citeaza BTA.
Conform lui Andreev, suprafata de asfalt de pe o parte a podului a fost complet inlocuita pana la mijlocul lunii septembrie, in timp ce in directia opusa suprafata de asfalt a fost doar partial reparata. Lucrarile de reparatii sunt efectuate de firma spaniola FCC, care a fost responsabila si de constructia podului, in conditiile in care acestea sunt cuprinse in garantie. Initial FCC a inceput doar o inlocuire partiala a suprafetei de asfalt insa ulterior a decis sa inlocuiasca in intregime stratul de asfalt.
Citeste si: Primul TREN DE CALATORI va circula, sambata, pe PODUL CALAFAT-VIDIN
Vladimir Andreev nu a putut spune cand vor fi terminate lucrarile deoarece constructorul nu a fixat inca un termen limita. De asemenea, nu este clar care este compania care va controla calitatea lucrarilor de reparatii deoarece contractul initial de supraveghere a expirat in momentul darii in folosinta a podului. Cu toate acestea, Andreev a subliniat ca lucrarile care se deruleaza in prezent nu afecteaza traficul deoarece poate fi folosita o parte a podului.
PODUL DE LA CALAFAT-VIDIN, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunare intre Romania si Bulgaria, are o lungime de aproximativ doi kilometri, patru benzi rutiere (doua pe fiecare sens), o linie simpla de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. De la darea sa in folosinta, podul a fost utilizat de 650.000 de vehicule.
Citeste si: Podul Calafat-Vidin, care se va numi New Europe, a fost inaugurat de premierul Ponta
Valoarea investitiei pentru PODUL mixt CALAFAT-VIDIN, in cazul Romaniei, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana, cu fonduri nerambursabile (75 la suta) si de Guvernul Romaniei, cu fonduri de la bugetul de stat (25 la suta).
Sursa foto: adevarul.ro
Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap in continuare. Cine e VASILE SECARA ? Da acum este presedintele CFR CALATORI.Va vine sa credeti ? “După licitaţie… apartamente! Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul că o serie de contracte licitate de CFR CALATORI au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil. Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract. “O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.” “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???