Pentru calatoria cu trenul in intreaga Europa, CFR Calatori anunta ca, de la data de 1 februarie 2015, oferta InterRail Global Pass aduce o noua reducere de 15%. Oferta promotionala este pusa in vanzare in perioada 01 februarie – 31 martie 2015, iar prima zi de valabilitate este in perioada 1 februarie – 16 mai 2015.
Legitimatia InterRail Global Pass ofera posibilitatea efectuarii de calatorii nelimitate in 30 de tari europene, din Scandinavia pana in Turcia, si in plus traversarea maritima cu vaporul intre Italia si Grecia. Perioada de valabilitate a legitimatiilor este de la cinci zile pana la o luna, pasagerii avand libertatea de a alege si chiar a schimba ruta in timpul calatoriei.
InterRail GlobalPass se adreseaza tuturor categoriilor de calatori: tineri, adulti, copii, seniori si reprezinta o varianta avantajoasa si relaxanta de a explora continentul european, la preturi atractive. Copiiide pana la 12 ani beneficiaza de gratuitate, iar tinerii (varsta pana in 26 de ani), adultii si seniorii (varsta peste 60 de ani) dispun de asemenea, de tarife reduse.
“Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori-Valentin Dorobanţu, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”