CODUL RUTIER SE MODIFICA DIN NOU! Regulamentul de aplicare a Codului Rutier va fi modificat, incepand din 8 august, cele mai importante schimbari facand referire la reglementarile privind obtinerea permisului de conducere si la interdictia de traversare a locurilor publice pe trecerile de pietoni pentru soferii ce conduc vehicule din categoriile AM, A1, A2 si A, scrie avocatnet.ro.
Modificarile la Codul Rutier fac referire si la transportul persoanelor in stare de ebrietate, in acest sens fiind impusa o interdictie pentru soferii de autovehicule din categoriile AM, A1, A2 si A.
Codul Rutier va fi modificat printr-un act normativ publicat de Guvern, respectiv Hotararea Guvernului nr. 480/2013 publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 454, din 24 iulie 2013. Documentul intra in vigoare la 15 zile de la publicare, adica in 8 august.
Conform modificarilor aduse la Codul Rutier, vor avea dreptul sa conduca vehicule din categoria Tr si posesorii permiselor de conducere valabile pentru una dintre categoriile B, BE, C sau CE, dupa cum urmeaza:
– posesorul permisului de conducere valabil pentru categoria B are dreptul sa conduca tractor rutier, cu masa maxima autorizata de pana la 3.500 kg, la care se poate atasa o remorca a carei greutate maxima autorizata sa fie mai mica de 750 kg;
– posesorul permisului de conducere valabil pentru categoria BE are dreptul sa conduca tractor rutier, cu masa maxima autorizata de pana la 3.500 kg, la care se poate atasa o remorca a carei greutate maxima autorizata sa fie mai mica de 3.500 kg;
– posesorul permisului de conducere valabil pentru categoria C are dreptul sa conduca tractor rutier, cu masa maxima autorizata mai mare de 3.500 kg, la care se poate atasa o remorca a carei greutate maxima autorizata sa fie mai mica de 750 kg;
– posesorul permisului de conducere valabil pentru categoria CE are dreptul sa conduca tractor rutier, cu masa maxima autorizata mai mare de 3.500 kg, la care se poate atasa o remorca a carei greutate maxima autorizata sa fie mai mica decat greutatea maxima a tractorului.
Potrivit prevederilor din HG nr. 480/2013, soferii ce se deplaseaza pe vehicule din categoriile AM, A1, A2 si A le au interzis sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor.
De asemenea, este interzis si transportul persoanelor in stare de ebrietate pe autovehicule din categoriile AM, A1, A2 si A.
Conform Codului Rutier, este vorba de urmatoarele categorii:
– categoria AM: mopede;
– categoria A1: motociclete cu cilindree maxima de 125 cm3, cu puterea maxima de 11 kW si cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg; tricicluri cu motor cu puterea maxima de 15 kW;
– categoria A2: motociclete cu puterea maxima de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depaseste 0,2 kW/kg si care nu sunt derivate dintr-un vehicul avand mai mult de dublul puterii sale;
– categoria A: motociclete cu sau fara atas si tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW;
Cu primirea la obtinerea permisului de conducere, cursul de pregatire teoretica si practica pentru sustinerea examenului de permisului de conducere este valabil un an de la data absolvirii, conform art.36.
De asemenea, conform prevederilor HG nr. 480/2013, candidatii care au fost declarati “admis” la proba teoretica si nu au finalizat examenul pentru obtinerea permisului de conducere vor sustine proba practica in conformitate cu reglementarile in vigoare la data promovarii probei teoretice.
Regulile privind examenul de obtinere a permisului auto au fost modificate recent, prin Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013, intrat in vigoare din 11 iunie 2013.
Foto: Mondo News
Bine era daca Legea circulatiei ar dispune ca masura complementorie pentru infractiunile la legea circulatiei… si confiscarea automobilului condus, indiferent al cui proprietate este, deoarece pe romanii nostri nu amenzile-i sperie ci numai daca li s-ar confisca si mijloacele auto conduse, prin intermediul… sau cu ajutorul carora comit infractiunile la aceasta lege.
Aceasta masura ar fi extrema, dar foarte eficienta si in cazul contravenientilor vitezomani, care depasesc viteza legala ori indicata prin indicatoarele rutiere pe anumite portiuni strict delimitate, cu sa zicem peste 100 km/ora… ori conducerea automobilului pe contrasens in mod deliberat.
Amenzile, indiferent cat de mari ar fi ele, se prescriu la executare in 5 ani de zile de la punerea lor in executare si cum majoritatea celor “indisciplinati”… care comit tot felul de “nazbatii” in traficul rutier, sunt tineri de pana in 30-35 de ani… care majoritatea n-au nimic in proprietate , nu prea au servicii si efectiv amenzile nu pot fi executate silit… (neavand bani ori bunuri susceptibil a fi confiscate… ) prescriindu-se dupa urmarirea fiscala a acestora dupa 5 ani de zile… si nu pot fi transferate altei persoane neexistand in lege “responsabilul civilmente-contraventional” – nu au absolut nici un efect asupra celor certati cu legea, dar va garantez eu ca in momentul in care i se confisca masina, o sa devina “mielul Lui Dumnezeu”… si daca este “ateul… ateilor”… !
De ce in alte tari cu democratie avansata se poate acest lucru si la noi ba ?
Stimati “guvernanti”… nu marimea amenzilor ( care se executa fiscal foarte greu si se prescriu in 5 ani de zile… ) ii face mai “cumintei” pe romanasii nostri … !
Astazi, la noi in aceasta tara, platesc amenzile doar salariatii, pensionarii si prostii… ! Primele doua categorii pentru ca pot fi urmariti fiscal si li se poate face poprire pe salariu ori pensie si prostii… pentru ca nu stiu cum sa eludeze ori sa se sustraga de la executarea silita… !
BRAVO ! Eu propun sa-i țină și 3 zile la răcoare. Oare de ce nu înțelegem că niciun popor nu s-a civilizat cu ” TE ROG FRUMOS ” ?