Fostul presedinte al Consiliului Judetean Constanta, NICUSOR CONSTANTINESCU, a fost condamnat la 15 ani de INCHISOARE cu EXECUTARE pentru ca a cheltuit bani publici pentru plantarea de perdele forestiere si alte proiecte care nu s-au realizat, informeaza televiziunile de stiri.
Decizia luata vineri de Curtea de Apel Bucuresti (CAB) nu este definitiva, putand fi contestata la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ).
NICUSOR CONSTANTINESCU a fost trimis in judecata pentru ABUZ in SERVICIU, fiind acuzat de procurorii DNA ca a platit 30 de milioane de lei din bugetul CJ pentru plantarea de perdele forestiere si pentru alte proiecte care nu s-au realizat.
NICUSOR CONSTANTINESCU a fost acuzat in acest dosar, de procurorii DNA, ca si-a indeplinit in mod defectuos atributiile de serviciu care decurgeau din calitatea de presedinte al Consiliului Judetean Constanta si a dispus efectuarea unor plati nelegale in valoare totala de 23.105.903,62 lei (peste 5 milioane de euro) dupa cum urmeaza (faptele s-au petrecut in anul 2012):
a) 1.239.987,60 lei catre Regia Autonoma Judeteana Drumuri si Poduri (RAJDP) Constanta, in cadrul proiectului de interes public judetean “Caravana estivala a Judetului Constanta” cheltuielile nu au avut legatura cu obiectivele proiectului (realizarea de perdele forestiere, reabilitare terenuri degradate, conservare biodiversitate naturala, dezvoltarea turismului ecvestru etc), proiect adoptat prin Hotararea CJ nr. 148/2010 si nu au avut legatura cu Protocolul de colaborare cu autoritati ale administratiei publice si institutii, respectiv RA ROMSILVA, RAJDP Constanta si SC RAJA SA. In plus, cheltuielile au fost facute fara sa existe documentatiile tehnico-economice prevazute de lege (devize de oferta si procese verbale de receptie care sa ateste realitatea lucrarilor executate in 31 de localitati si conformitatea acestora cu cerintele proiectului pe de o parte si date si informatii privind coordonatele cadastrale aferente lucrarilor realizate pe de alta parte);
b) 13.305.000 lei, reprezentand plati nerambursabile din fonduri publice catre asociatii si cluburi sportive; finantarea si platile au fost efectuate numai in baza hotararilor CJ Constanta (institutie condusa de invinuit), cu incalcarea flagranta a prevederilor Legii nr. 350/2005 care reglementeaza regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati non-profit de interes general si a prevederilor Legii nr. 69/2000 a Educatiei fizice si Sportului
c) 5.094.836 lei, reprezentand finantari nerambursabile din fonduri publice catre asociatii si fundatii cu act in dom cultural; finantarea si platile au fost facute in baza unei hotarari a CJ Constanta (institutie condusa de invinuit), fara respectarea normelor legale in vigoare, prevazute de Legea nr. 350/2005, privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati non-profit de interes general si de O.G nr. 51/1998, actualizata, privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, care stipuleaza in mod expres principiile si regulile in care se pot asigura finantari nerambursabile din fonduri publice;
d) 1.054.405,98 lei, rezultata din aceea ca a acceptat si a decontat o cota de 23% din valoarea lucrarilor de impadurire si pepiniere executate de Regia Autonoma Judeteana de Drumuri si Poduri Constanta, reprezentand cheltuieli indirecte, in loc de 18%, cat ar fi fost legal;
e) 761.749,06 lei, reprezentand o plata pentru lucrarile de impadurireefectuate asupra unei suprafete de 50 de ha din comuna Independenta, jud.Constanta , in conditiile in care contravaloarea acestor lucrari fusese deja achitata anterior, in anul 2011;
f) 1.650.925,04 lei, reprezentand plati nelegale catre SC Domeniul Public si Privat Judetean Constanta, respectiv contravaloarea inchirierii unui numar de 11 autoturisme , cu incalcarea prevederilor OG nr. 80/2001 care impuneau limitarea consumului de carburanti si a numarului de autoturisme pentru toate institutiile publice, inclusiv pentru consiliile judetene (la un numar de sase autoturisme cu un consum lunar pe autoturism de 150 litri benzina/motorina) si interdictia inchirierii de autoturisme de catre toate institutiile publice.
CITESTE SI: NICUSOR CONSTANTINESCU A FOST CONDAMNAT LA 6 ANI INCHISOARE CU EXECUTARE
Acesta este cea de-al treilea dosar in care NICUSOR CONSTANTINESCU primeste sentinta cu executare, in precedentele primind de 5 si respectiv sase ani de INCHISOARE.
Vom reveni.
Sursa foto: ziua de constanta
Fenomenul anului! Castiguri motivante! S-au acordat peste 4600 de dolari în primele
doua luni! Va convingeti repede! Companie internationala se extinde acum! Selectam
numai oameni seriosi! Cereti detalii la adresa de email:pacurarumarioara1964@gmail com
“După ce s-a îmbolnăvit fix când un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Călători Cluj, Vasile Secară a fost “uns” în funcţia de director CFR Călători la nivel naţional. Nu au contat neregulile găsite la Cluj, ci au fost mai puternice “pârghiile trandafirii” de care Secară s-a ajutat să ajungă în top. La Cluj, Secară se poate mândri cu un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat.
Pe vremea comuniştilor, Vasile Secară a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. După anii 90, a devenit pesedist şi inginer şef în gara clujeană, apoi şef adjunct de staţie şi şef de gară. În momentul de faţă, la Vasile Secară au rămas neschimbate cel puţin două caracteristici: PSD şi şefia. Înainte de Paşte in 2014 , clujeanul a fost numit şef la CFR Călători în noua structură de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Călători Cluj în urma unor controale făcute de CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. În timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secară s-a îmbolnăvit brusc şi a intrat în concediu medical. Mai amuzant este şi că verificările respective s-au “îmbolnăvit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicităţii.
Un audit degeaba
Timp de mai bine de 10 ani la conducerea regionalei clujene a CFR Călători a fost menţinut Vasile Secară, iar demiterea lui a venit ca urmare a mai multor controale venite de la CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. Conform unor informaţii, cireaşa de pe tortul fostului director Secară ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat. Spre exemplu, unul dintre lucrurile care i se pot reproşa fostului director este faptul că, dacă anul trecut, CFR Călători Cluj a avut alocate fonduri în valoare de 543.000 de lei, a reuşit să cheltuiască 300.000 de lei.
Reprezentanţii CFR de la Bucureşti au fost extrem de lacunari în ceea ce priveşte motivul controalelor, iar conform raportului de audit pe anul trecut, principalele nereguli depistate au constat în “- nereguli privind pregătirea tehnică a trenurilor de călători;- deficiențe privind respectarea și punerea în practică a ordinelor, dispozițiilor , instrucțiilor, reglementărilor în vigoare;- neconformități privind efectuarea controalelor la nivelul organelor cu sarcini de îndrumare și control din cadrul SRTFC Cluj, superficialitate privind întocmirea notelor de constatare și a rapoartelor de remediere;- aspecte privind nerespectarea programului de lucru și a disciplinei în serviciu; – nereguli privind repararea și întretinerea în exploatare a materialului rulant. În urma neregulilor constatate cu ocazia acestor controale s-au luat o serie de măsuri organizatorice, de remediere a neconformităților sau de tratare disciplinară a personalului vinovat, funcție de gravitatea faptelor”, se arată în raportul de audit pe anul 2012 al CFR Călători.
Milioane de euro “trimise cu nașul” la CFR Calatori Cluj.
Însă, aceste probleme pentru care regionala condusă de Vasile Secară a fost cercetata cercetată de oficiali din cadrul CFR CALATORISA nu au apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de șefii clujeni ai acestei instituții se știu de ani buni însă, se pare, ordinul de schimbare a venit abia acum.
Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv, la CFR Cluj prejudiciul a fost constant prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
“La SRTFC Cluj ,Curtea de Conturi a depistat plăţi nelegale pentru lucrări neefectuate, cheltuieli indirecte şi cota de profit aferentă acestora la obiectivele “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 12 + 908, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida” şi “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 8 +582, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida”. În timpul controlului prejudiciul constatat a fost recuperat şi virat în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”. Tot la CFR Calatori Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii nu au evaluat şi nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în suprafaţă de 167.453 m.p.
La nivel naţional s-a descoperit că cei de la CFR au cheltuit ilegal 13,4 milioane de euro. La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
Un teren pierdut în gară
Controlul făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.
După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a “îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv, lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile Secară la șefii CFR din zona Jiboului.”