Badescu a fost judecat in acest dosar pentru abuz in serviciu in forma continuata, luare de mita, efectuarea de operatiuni financiare ca acte de comert incompatibile cu functia detinuta in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, folosirea influentei de catre o persoana care indeplineste o functie de conducere intr-un partid in scopul obtinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite.
Iulian Badescu a fost arestat preventiv la inceputul lunii martie 2015, iar cateva zile mai tarziu acesta a demisionat din functia de primar al Ploiestiului, dar si din toate functiile pe care le detinea in PSD, renuntand inclusiv la calitatea de membru al acestui partid.
In acelasi dosar, au fost puse sub acuzare doua angajate ale Primariei Ploiesti – secretarul municipiului, Oana Iacob, si jurista Iulia Alina Alexandru.
Ancheta in acest dosar a vizat, initial, faptele de abuz in serviciu si luare de mita intr-un dosar legat de premierea din bugetul local a echipei de fotbal Petrolul Ploiesti, ea fiind ulterior extinsa de procurori si pentru fapte care au fost comise de Iulian Badescu in perioada in care acesta a fost senator, dar si in timpul campaniei electorale pentru alegerile locale din vara anului 2012.
In rechizitoriul intocmit de procurori se arata ca, in cursul anului 2013, in calitate de primar al Ploiestiului si ordonator principal de credite, Badescu a semnat un contract de cooperare incheiat intre municipiul Ploiesti si Asociatia Comunitara “Lupii Galbeni 2012” Ploiesti, iar ulterior a semnat regulamentul privind punerea in aplicare a acestuia, in lipsa vizei de control financiar preventiv propriu, sustragand aceste operatiuni controlului de legalitate, regularitate si incadrare in creditele bugetare, si a dispus plata sumei de 8.000.000 lei (in trei transe) catre asociatie, desi cunostea ca nu este legala.
Potrivit DNA, prin faptele sale, Iulian Badescu si-a indeplinit defectuos atributiile de serviciu si a incalcat dispozitiile legii privind controlul intern si controlul financiar preventiv si pe cele din legea privind finantele publice locale, bugetul local fiind prejudiciat cu suma de 8 milioane de lei, iar Asociatia ‘Lupii Galbeni 2012’ obtinand un folos necuvenit avand aceeasi valoare.
Totodata, Badescu este acuzat ca i-a pretins unui reprezentant al acelei asociatii, in schimbul derularii contractului de asociere si a regulamentului de aplicare a contractului, precum si a efectuarii platilor, suma de 300.000 euro reprezentand un comision de 10% din valoarea totala a sumelor ce urmau a fi acordate de primarie jucatorilor echipei de fotbal FC Petrolul Ploiesti, ale carei interese erau reprezentate de Asociatia Comunitara, precum si foloase necuvenite constand in contravaloarea transportului si a cazarii, in perioadele ianuarie – februarie 2013, respectiv ianuarie – februarie 2014, la doua hoteluri din Turcia, unde Badescu a insotit echipa in cantonament.
Reprezentantul in cauza este chiar finantatorul Petrolului Ploiesti, Daniel Capra, care este si denuntator in dosar.
De asemenea, procurorii sustin ca secretarul Primariei Ploiesti, Oana Iacob, si-a indeplinit defectuos atributiile de serviciu prin faptul ca a avizat pentru legalitate hotararile Consiliului Local Ploiesti prin care s-au aprobat incheierea contractului de cooperare intre municipiul Ploiesti si Asociatia Comunitara ‘Lupii Galbeni 2012’ Ploiesti si Regulamentul de aplicare a prevederilor contractului, hotarari adoptate cu incalcarea dispozitiilor legale.
Rapoartele de specialitate prin care au fost propuse Consiliului Local Ploiesti, spre aprobare, contractul si regulamentul de aplicare au fost semnate de inculpata Iulia Alina Alexandru, la acea data director executiv la Directia administratie publica, juridic – contencios, achizitii publice, contracte din cadrul Primariei municipiului Ploiesti, desi nu erau indeplinite conditiile prevazute de lege.
Ulterior, aceasta a semnat si documentele propriu-zise, contribuind, astfel, la prejudicierea bugetului local cu 8.000.000 lei, reprezentand suma platita de municipiul Ploiesti Asociatiei Comunitare, precum si la obtinerea de catre aceasta din urma a unui folos necuvenit in acelasi cuantum.
Iulian Badescu este acuzat in acest dosar si de comiterea unor fapte penale comise in mandatul de senator pe care l-a detinut in perioada 2008 – 2012.
Potrivit DNA, in perioada 2012 – 2013, Badescu, in calitate de parlamentar si ulterior primar al Ploiestiului, a desfasurat in mod repetat, in numele unor societati comerciale pe care le controla in fapt, activitati cu titlu oneros, producatoare de venituri pentru sine, incompatibile cu cele doua functii detinute succesiv.
“Concret, inculpatul a incheiat contracte de servicii publicitare, a achizitionat prin intermediul unui executor judecatoresc doua imobile situate in municipiul Ploiesti si a achizitionat in mod direct produse alimentare si de propaganda destinate distribuirii catre alegatori, in scop electoral, in campania din primavara – vara anului 2012 pentru alegerile locale in Ploiesti. Cu prilejul aceleiasi campanii, inculpatul Badescu Iulian, in calitate de persoana cu functii de conducere in cadrul unei formatiuni politice, filiala Prahova (n.r. PSD), a pretins si primit de la un om de afaceri urmatoarele: suma de 20.000 lei, bunuri constand in carne, tricouri, bannere, baloane, servicii de personalizare produse si servicii de transport in valoare totala de aproximativ 80.000 lei, destinate distribuirii catre alegatori”, arata DNA.
In schimbul acestor bunuri si servicii, Badescu i-a promis omului de afaceri ca, dupa castigarea portofoliului de primar, va incredinta societatii comerciale administrate de acesta din urma lucrari de constructii pe raza municipiului Ploiesti, finantate din bugetul primariei, lucru care, in fapt, s-a si realizat.
In acelasi context si in acelasi scop, Iulian Badescu a pretins de la alt om de afaceri sa-i confectioneze 10.000 de tocatoare din lemn din care a primit efectiv 7.400 bucati in valoare de 7.432,56 lei.
De asemenea, de la acelasi om de afaceri, in cursul anul 2013, inculpatul, in calitate de primar al municipiului Ploiesti, a pretins si a primit foloase materiale necuvenite in valoare de aproximativ 20.000 lei, constand in lucrari de tamplarie efectuate la locuinta detinuta de acesta din urma in municipiul Ploiesti, in schimbul promisiunii de atribuire a unor contracte de executie lucrari finantate de la bugetul primariei.
Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune
rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost
abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori
privati.
Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele
oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii
generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor
pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei
strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct
catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
DNA confirma: record absolut
Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea
banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport
national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme
ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut,
greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
Iar ancheta privind acordarea
contractelor de catre Valentin Dorobantu este de-abia la inceput, astfel
ca performanta poate fi chiar mult mai mare. Deocamdata se verifica un
lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin
care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv
pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar
unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la
carte!
Negociere fara publicare
Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de
milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform
informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte,
unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica.
Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in
timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane
de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara
publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur
ofertant.
Unul si acelasi, bineinteles.
Primele 70 milioane de euro
Pentru a le fi mai usor, anchetatorii au impartit cele 152 de contracte
in trei loturi. Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au
descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin
Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care
CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati
riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost
alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea
au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane
euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
A intrat cu bocancii in buget
Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost
acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul
companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase”
care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante
despre cum au fost cheltuiti banii publici. Este suficient sa amintim
doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din
Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu
Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de
angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013,
motivand lipsa acuta de fonduri !!!