IOAN RUS, ministrul Transporturilor, a declarat, marti, ca nu este suficient ca sefii companiilor de stat din portofoliul institutiei pe care o conduce sa obtina profit de un leu, ci trebuie ca dezvoltarea acestor societati sa fie gandita pe termen lung.
RUS a precizat ca, intr-o piata concurentiala, este greu pentru societatile de stat sa reziste, daca nu fac profit.
Citeste si: GRUIA STOICA mai asteapta. Primul termen al procesului de CORUPTIE a fost amanat
“Este foarte greu sa stai in piata, indiferent ca te numesti CFR Calatori, TAROM sau CFR Marfa sau transport naval sau maritim, intr-o piata concurentiala, este foarte complicat sa existi daca nu functionezi pe profit.
Prin masuri interne vom reusi sa facem acest lucru si, prin masuri aditionate masurilor noastre, vom reusi sa le dam viata (companiilor cu pierderi aflate in subordinea MT — n.r.), sa le consolidam existenta in piata concurentiala viitoare.
Citeste si: INTARZIERI de SUTE de MINUTE pe CALEA FERATA. HAOS in GARA DE NORD. UPDATE
Si, in acest sens, am avut discutii extrem de solide cu BEI (n.r-Banca Europeana de Investitii ), cu BERD (n.r-Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare ), cu Comisia Europeana si cu FMI”, a declarat IOAN RUS, conform Agerpres.
Totodata, ministrul Transporturilor a aratat ca obtinerea profitului nu este suficienta.
O MICA AFACERE “MARCA” CARMEN MARIA POPESCU, DIRECTOAREA DE ACHIZITII DE LA CFR CALATORI? “ROMPREST a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat. Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest. Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma ROMPREST, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro. Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest . Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer și salubrizare automotoare Desiro. Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei” NORMAL CA MAI SUNT SI ALTE FIRME CU ABONAMENT LA CARMEN MARIA POPESCU , PE LA TIMISOARA , IASI , BRASOV, CONSTANTA , CLUJ,ETC.