Ministrul transporturilor, IOAN RUS, a explicat vineri seara intr-o emisiune televizata ca Romania ar fi putut sa aiba mai multe autostazi, daca ar fi existat „o politica mai aplicata in ceea ce priveste dorinta noastra de dezvoltare economica”, pe modelul Germaniei, care ani de zile a continuat dezvoltarea proiectelor indiferent de partidul politic aflat la guvernare.
„Decidentii, de-a lungul vremii, nu au inteles ca autostrada nu face parte din infrastructura turistica, ci face partie din structura economica. Decizia a fost mereu politica, in functie de cine dorea mai tare si avea mai multe relatii la guvernare, acest lucru nu a fost subordonat ideii de echilibru in dezvoltarea economica a Romaniei”, a explicat ministrul transporturilor principala cauza a lipsei autostrazilor in Romania.
Citeste si: IOAN RUS: Autostrada Transilvania are un “VIITOR LUMINOS”
Ministrul a precizat ca in perioada 2014-2020 are la dispozitie peste opt miliarde de euro pentru sectorul de transporturi. “Avem sase miliarde din fonduri europene, cu sumele de la bugetul de stat ajung la 7,2 miliarde si cu ce se aloca din acciza ajungem undeva la opt – opt miliarde si ceva de euro”, a spus Rus, precizand insa faptul ca cele sase miliarde de euro de la UE nu sunt doar pentru autostrazi, ci reprezinta alocarea pentru tot sectorul transporturi unde mai sunt calea ferata, aeroporturile, porturile etc.
“AUTOSTRAZILE trebuie gandite in liniste si raportat permanent la ce bani avem la dispozitie, altfel sunt VISE EROTICE care nu ni se intampla”, a declarat Ioan Rus, la postul Digi24, potrivit capital.ro.
Conform acestuia, romanii trebuie sa inteleaga ca supraacciza este o masura buna, iar banii astfel colectati se vor regasi in reteaua rutiera.
Ministrul transporturilor este increzator si spune ca in 2020 Romania are sanse sa depaseasca 2.440 de kilometri de autostrada, cifra anuntata de Guvernul Ponta in iarna anului trecut.
Citeste si: Ioan Rus, despre proiectul Comarnic-Brasov: Aflam in toamna daca semnam contractul
Ioan Rus a mai spus ca, probabil, in 2017 vom avea gata Autostrada Transilvania., iar daca nu se va reusi in acel an, in 2018 cu siguranta va fi data in circulatie.
“Depinde de foarte multi factori, nu de o persoana ci de toata atmosfera politica”, a mai spus ministrul transporturilor.
Groparii de la CFR Calatori?
Organele abilitate ale statului trebuie sa intervina urgent !
În timp ce fostul manager privat Valentin Dorobanţu impreuna cu directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu au risipit banii societății prin achiziţionarea de bunuri şi servicii inutile, dar mai ales pe carburanţi luaţi la preţuri astronomice, compania se scufundă în datorii(a se verifica incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli cel putin la nivelul anului 2013 si chiar 2014).
Ca si cum societatea ar fi stana fara caini , in continuare banii CFR Calatori sunt “praduiti” fara mila de aceiasi directoare de achizitii care surprinzator si total inexplicabil se mai afla si acum in functie?
Dl. IOAN RUS, Ministrul Transporturilor, se pare ca va asumati o anumita raspundere?
Tupeu si smecherie maxima,achizitii “marca inregistrata” CARMEN MARIA POPESCU? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” cel putin din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai…