Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, apreciaza ca Autostrada Transilvania are “UN VIITOR LUMINOS” si estimeaza ca finalizarea constructiei ar putea avea loc in anul 2017.
“Gilau – Nadasel, cred ca intr-o luna incepem lucrarile, organizare de santier si inceperea efectiva a lucrarilor, si din banii din acciza la motorina mai departe, Suplacu de Barcau – Bors, unde, de altfel, o parte din lucrari sunt facute. (…) Pentru Campia-Turzii, inapoi spre Targu Mures, avem finantare europeana, pe fonduri de dezvoltare regionala, si nu avem de la Targu Mures la Brasov. Deocamdata, in zona aceasta nu avem identificata o finantare clara. Vom vedea pe bugetul de anul viitor ce putem introduce”, a declarat Rus intr-un interviu acordat agentiei Mediafax.
Intrebat despre viitorul acestei autostrazi, Rus a replicat ca acesta este unul “LUMINOS”. “Eu cred ca in 2017 o vom avea gata”, a mai spus ministrul.
Citeste si: DAN SOVA: In trei ani vom avea inca 391 de KILOMETRI DE AUTOSTRADA finalizati
Intrebat despre eventuala revenire a CNADNR in subordinea Ministerului Transporturilor, Rus a afirmat ca aceasta este o chestiune care va fi lamurita de Guvern, probabil dupa alegerile prezidentiale.
In ceea ce priveste Master Planul de Transport, Rus a declarat ca acesta ar putea fi prezentat in Guvern in perioada septembrie-octombrie.
“La 31 august vom avea Master Planul pe Transporturi intr-o varianta de draft in care il putem finaliza definitiv, deci intr-un draft semifinal, cu pozitii ale UE, a firmelor care se ocupa de acest lucru si a nostra”, a spus Rus.
Citeste si: Victor Ponta a sesizat DNA referitor la contractul cu Bechtel
El a precizat ca nu cunoaste motivele care au generat amanarea termenelor legate pentru finalizarea Master Planului inainte de venirea sa la conducerea Transporturilor si estimeaza ca prezentarea documentului in Guvern ar putea avea loc in septembrie-octombrie.
Termenul anuntat anterior de autoritati pentru definitivarea celui de-al doilea draft al Master Planului si propunerea pentru aprobare in Guvern a fost 30 iunie.
Sursa foto: turdalive.ro
DNA SI DIICOT , VERIFICATI TOATE DAR ABSOLUT TOATE CONTRACTELE DE ACHIZITII “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA CFR CALATORI IN PERIOADA 2013 SI 2014 “MARCA INREGISTRATA” CARMEN POPESCU? SURPRIZELE VOR FI DE PROPORTII?
Sub privirea neputicioasa a dl.IOAN RUS , subalternii isi fac in continuare de cap! Tupeu si smecherie maxima,achizitii “marca inregistrata” CARMEN MARIA POPESCU? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” cel putin din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…
Jaf la drumul mare…sub privirea neputincioasa a ministrului transporturilor , IOAN RUS, subalternii isi fac in continuare de cap? CFR Calatori , datorii de peste 346.000.000 de euro . La data de 31.10.2013, SNTFC CFR Călători SA înregistra datorii care trebuiau plătite într-o perioadă de un an de zile în sumă de 1.559.698.000 de lei, ceea ce reprezintă circa 346.600.000 de euro. Din această sumă, 1.101.254.000 de lei reprezintă datorii comerciale şi alţi furnizori, iar “308.686.000 de lei alte datorii pe termen scurt faţă de instituţii de credit”. Din totalul datoriilor comerciale la data de 31.10.2013, valoarea arieratelor a fost de 789.353.000 de lei. INTERESANT: PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII…CARMEN MARIA POPESCU , ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, ETC.
Groparii CFR Calatori?
Organele abilitate ale statului trebuie sa intervina urgent !
În timp ce fostul manager privat Valentin Dorobanţu impreuna cu directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu au risipit banii societății prin achiziţionarea de bunuri şi servicii inutile, dar mai ales pe carburanţi luaţi la preţuri astronomice, compania se scufundă în datorii(a se verifica incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli cel putin la nivelul anului 2013).
Ca si cum societatea ar fi pe profit, in continuare banii CFR Calatori sunt “praduiti” fara mila de aceiasi directoare de achizitii care surprinzator se mai afla si acum in functie?
Dl. IOAN RUS, Ministrul Transporturilor, se pare ca va asumati o anumita raspundere?