Inalta Curte de Casatie si Justitie a respins definitiv vineri cererea DNA privind prelungirea arestului la domiciliu in cazul fostului ministru de Interne Cristian David, urmand ca acesta sa fie judecat sub control judiciar in dosarul in care este acuzat de luare de mita, informeaza Agerpres.
Cristian David are impuse mai multe obligatii, printre care si aceea de a se prezenta periodic la Politia orasului Azuga.
Fostul ministru s-a aflat si in arest preventiv, in perioada 22 ianuarie — 21 martie.
Potrivit DNA, Cristian David ar fi pretins in 2007, iar la data de 1 februarie 2008 ar fi primit, suma de 500.000 de euro de la un denuntator, prin intermediar, pentru a-si exercita atributiile de indrumare si coordonare a activitatii prefectilor intr-o modalitate care sa asigure emiterea de catre Comisia judeteana pentru stabilirea dreptului de proprietate a titlului de proprietate asupra unui teren de 15 hectare aflat in intravilanul municipiului Buzau.
CITESTE SI: CRISTIAN DAVID, pus sub CONTROL JUDICIAR
“Referitor la suma de 500.000 euro pentru interventia efectuata de ministrul de Interne, Cristian David, pe langa prefectul judetului Buzau, Bigiu Cristinel, suma a fost remisa personal de Mladin prin intermediul sefului de cabinet. La o intalnire ulterioara, Mladin Adrian l-a intrebat pe David Cristian daca a fost in regula, acesta a raspuns afirmativ, singura observatie fiind cu privire la suma de bani ca ‘Era mai bine daca erau in lei’“, au retinut procurorii.
Din probele procurorilor reiese ca, in 2007, Adrian Mladin, fiind mandatat de Viorica stirbulescu sa indeplineasca formalitatile necesare in vederea revendicarii suprafetelor de teren de 15 hectare, situate in orasul Buzau, si avand in vedere tergiversarea solutionarii dosarului de revendicare, acesta a luat legatura cu “seful de cabinet al Ministrului de Interne”, pentru a-l pune in legatura cu prefectul Cristinel Bigiu. Acesta i-ar fi comunicat ca nu il cunoaste pe prefect, dar ca, in acest sens, va vorbi cu ministrul Cristian David.
DNA sustine ca acest lucru s-a si intamplat, iar Adrian Mladin s-a prezentat la Prefectura Buzau, luand legatura cu Bigiu, care i-ar fi explicat situatia si i-a inmanat copii de pe documentele in cauza.
“Acesta din urma i-a spus ca este vorba de o speta dificila si, avand in vedere ca amplasamentul se afla in intravilanul orasului Buzau, sunt multe persoane care ‘se bat pe el’. (…) intelegand sensul cuvintelor si pentru a lamuri toate aspectele ce decurgeau din acestea, Mladin i-a solicitat lui Bigiu o intalnire privata. Aceasta a avut loc intr-o cafenea din Buzau, ocazie cu care i-a fost prezentat Gheorghe Doloiu ca fiind persoana de contact pe viitor pentru rezolvarea tuturor aspectelor. in aceeasi locatie au avut loc mai multe intalniri cu cele doua persoane, iar in urma discutiilor purtate Bigiu i-a pretins suma de 1.000.000 euro, avand in vedere ‘locatia’ si existenta mai multor ‘persoane decidente’“, se mai spune in documentele DNA.
CITESTE SI: CRISTIAN DAVID a fost plasat in AREST la DOMICILIU. DECIZIA este DEFINITIVA
In acelasi dosar a fost pus sub urmarire penala si omul de afaceri Gheorghe Doloiu, presedintele Consiliului de Administratie al societatii Legume Fructe SA din Buzau.
Doloiu este urmarit penal pentru savarsirea infractiunii de complicitate la luare de mita, el fiind persoana de legatura intre Adrian Mladin, cel de la care ar fi primit mita Cristian David, si fostul prefect de Buzau Cristinel Bigiu.
“Miron Mitrea(in puscarie), Anca Boagiu, Ludovic Orban, Ovidiu Silaghi, Dan Şova, Relu Fenechiu(in puscarie) şi în sfîrşit, ultimul pe listă, adus cu mari sacrificii de la Cluj pentru a completa galeria de incompetenţi de la transporturi, Ioan Rus ,au vînturat românilor hărţi cu Masterplanul de la Transporturi .
De fiecare dată, COMISIA EUROPEANĂ le-a dat cu hărţile în cap, etichetîndu-i ca fiind incompetenţi…
Rezultatele , pe masura !
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor:
Prejudiciu de 5 milioane de euro !
Insa, prejudiciul real spun meseriasii, se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la mai multe firme dar si la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui Vasile Secara si a lui Szentes Iosef , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp?), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, acestia din urma fiind artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
PS:
“Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată.”