Pentru social-democrati unul dintre principalele capete de acuzare aduse guvernarilor BOC si UNGUREANU a fost faptul ca au indatorat Romania. Insa, ca de obicei in politica romaneasca, dictonul ”rade ciob de oala sparta” este relevant si in ceea ce priveste acest subiect.
Intr-adevar, intre decembrie 2008, cand a fost instalat la Palatul Victoria primul cabinet condus de Emil Boc, si aprilie 2012, cand guvernul Ungureanu a fost demis, DATORIA PUBLICA A ROMANIEI s-a majorat cu 17,2% din PIB (sau 21,6% din PIB conform metodei UE de calcul) – deci intre 29 si 32 de miliarde de euro.
Datoria guvernamentala a Romaniei, care parea sa se fi plafonat in ultimele luni ale coalitiei guvernamentale conduse de PDL, a reinceput sa se majoreze sub bagheta USL si si-a pastrat ritmul de crestere si dupa ce la putere a ramas coalitia dominata de PSD.
La sfarsitul primaverii administratia publica din Romania datora creditorilor externi si interni 283 de miliarde de lei, cu 47 de miliarde de lei mai mult (respectiv cu 10,5 miliarde de euro) decat la momentul in care a fost numit cabinetul Ponta I, se arata intr-o analiza Capital.ro.
La intrebarea „unde sunt banii?”, un raspuns sigur este NU IN INFRASTRUCTURA. Daca in 2011 investitiile publice ajungeau la 36 de miliarde de lei (6,6% din PIB), in 2012 acestea au scazut la 34 de miliarde de lei (5,8% din PIB).
Un raport recent publicat de Curtea de Conturi (CC) a dezvaluit ca doar o suma infima, egala cu 0,1% din PIB, din datoria publica interna ce a fost contracatata in perioada 2012-2014 a fost imprumutata pentru proiecte de infrastructura, restul fiind alocat finantarii deficitului bugetar si refinantarii datoriei publice.
CITESTE SI: Procedura privind atribuirea CONTRACTULUI de CONCESIUNE pentru AUTOSTRADA COMARNIC
Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat, au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Totodata, Ioan Rus o mentine in CA al CFR Calatori pe directoarea Dana Galbeni Rachila, cea care este acuzata de Curtea de Conturi a Romaniei de insusirea ilegala de catre mai multe persoane din ograda Ministerului Transporturilor de indemnizatii conform OUG 109/2011 din CA si AGA in valoare de circa 1.200.000 de euro. Mai mult, Dana Galbeni Rachila a detinut o firma impreuna cu cea care dirijeaza si regizeaza de ani buni toate achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori – Carmen Maria Popescu. Dar, in acealasi timp, ministrul transporturilor, Ioan Rus, il mai mentine in CA de la CFR Calatori si pe controversatul Iulius Dan Plaveti, implicat in mai multe inginerii imobiliare”
DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…
Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca, sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Mai mult , prin impunerea lui Alexandru Petrescu in fruntea C.A. vicepresedinte PSD Diaspora,fostul ministru, Ioan Rus a demonstrat ca a continuat campania de politizare si distrugere a companiei CFR Calatori. In octombrie 2014, Poşta Română, condusa de Alexandru Petrescu, a distribuit în timpul campaniei prezidenţiale, alături de talonul de pensie, peste patru milioane de flyere, comandate şi plătite de PSD, prin care pensionarii erau anunţaţi că prezidenţiabilul ACL, Klaus Iohannis, vrea să le taie pensia dacă va ieşi preşedinte. Scandalul fluturaşilor otrăviţi împărţiţi de pesedişti a izbucnit înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale.
Curat , murdar coane Ionica Rus…?