Fostul director al RATB VIOREL POPESCU a fost CONDAMNAT la patru ani si patru luni de INCHISOARE, pentru ca a prejudiciat regia cu aproximativ 820.000 de euro, prin incheierea unui contract cu o firma care, desi nu avea drept de asistenta juridica, a oferit RATB astfel de servicii.
VIOREL POPESCU a primit aceasta pedeapsa in dosarul in care procurorii Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) il acuza de ABUZ in SERVICIU si de CONFLICT de INTERESE. Judecatorii au redus din pedeapsa de patru si patru luni de INCHISOARE perioada in care VIOREL POPESCU a fost retinut si arestat preventiv – intre 6 si 13 iunie 2014 – si perioada in care a fost arestat la domiciliu, de la 14 iunie la 12 noiembrie 2014.
Decizia a fost luata de Tribunalul Bucuresti si poate fi contestata la Curtea de Apel Bucuresti (CAB).
Procurorii anticoruptie au dispus in septembrie 2014 trimiterea in judecata a fostului director general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), VIOREL POPESCU, pentru savarsirea infractiunilor de ABUZ in SERVICIU si CONFLICT de INTERESE, in legatura cu atribuirea nelegala a unui contract de asistenta juridica, cauzand un prejudiciu de aproximativ 820.000 euro, se arata intr-un comunicat de presa al DNA.
Procurorii anticoruptie au demarat cercetarile in acest dosar ca urmare a unei sesizari a Corpului de Control al premierului.
In rechizitoriul procurorilor se arata ca, in perioada 10 noiembrie 2011-9 octombrie 2012, VIOREL POPESCU, in calitate de director general R.A.T.B, nu a indeplinit unele acte ce intrau in atributiile sale de serviciu si a efectuat in mod defectuos activitati specifice functiei, cauzand un prejudiciu de 3.657.576,49 lei (aproximativ 820.000 euro) in dauna RATB, suma ce a reprezentat, totodata, foloase materiale necuvenite pentru firma privata S.C. URBCONNET S.R.L.
Sursa foto: adevarul.ro
“Accident de circulație produs pe drumul național 1 C Baia Mare – Satu Mare, pe raza orașului Tăuții Măgherăuș.
La volanul bolidului de lux înmatriculat în județul Cluj era Radu Șofron, directorul Regionale Cluj CFR Călători. Alături de el în mașină (dar și într-un alt bolid de lux aflat în urma autoturismului VW implicat în accident) s-au mai aflat:
Iosif Szentes, director general CFR Călători, Robert Niță, director exploatare CFR Călători, Vasile Secară, fost președinte al Directoratului CFR Călători (fost coleg de clasa cu fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus și trimis în judecată de DNA). Aceștia au fost la Gara CFR Baia Mare unde au discutat cu administrația publică locala detalii despre programul de reabilitare al clădirii(cladire ce apartine de CFR Infrastructura).
La întâlnire a fost prezent și ministrul secretar de stat, Dragoș Titea. Sursele nostre susțin că angajații statului s-ar fi îndreptat spre Valea Măriei (județul Satu Mare), unde ar fi trebuit să participe la un chef”
Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca, sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat in acest moment), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS privat), Carmen Maria Popescu(director achizitii), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(jurista sefa),Claudiu Dumitrescu(inculpat), Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(director general), etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau probe clare pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?