O serie DETALII INCENDIARE legate de dosarul in care este inculpat fostul ministru al Finantelor Publice, DARIUS VALCOV, au iesit la iveala in presa locala. Jurnalistii de la olt-alert.ro au descris, cu lux de amanunte, agitatia creata intr-un bloc din municipiul Slatina la scurt timp dupa ce procurorii anticoruptie au inceput actiunea penala impotriva fostului primar.
“In noaptea care a urmat primei audieri la DNA a fostului ministru al Finantelor, DARIUS VALCOV, cea de vineri, 13 martie, spre sambata, mai multi vecini din blocul V23 din Slatina, acolo unde atat demnitarul, cat si actualul primar al Slatinei, MINEL PRINA, detin apartamente prin interpusi, n-au putut pune geana pe geana pana spre dimineata. Desi atunci au fost doar foarte mirati de zgomotele pe care le-ar fi putut face niste oameni care ar fi carat tot soiul de colete, acum vecinii lui VALCOV, Prina si altor persoane apropiate fostului ministru spun ca este clar ca cineva a primit ordin sa faca o amanuntita curatenie in respectivele apartamente.
Ca sa clarificam din capul locului lucrurile, sa spunem ca apartamentul numarul 1 de la primul etaj al blocului V23, care a apartinut fostului viceprimar al Slatinei Valeriu Matei, a fost achizitionat de Iuliana Strinu, cea care administra una dintre firmele coordonate din umbra de Valcov, SC Contis Company SRL, sotia lui Marinica Strinu, soferul fostului ministru in vremea cand acesta era primar al Slatinei. Apartamentul nunarul 2 este detinut de Elvis Ovidiu Logigan, partener de afaceri cu Ovidiu Andrei Ramba, unul dintre denuntatorii in dosarul in care Darius Valcov este urmarit penal pentru spaga. Potrivit unor surse din anturajul grupului, acest apartament ar fi fost folosit ca sala de fitness de senatorul acuzat de mita. Apartamentul nr 3 a fost cumparat de SC Enero Prod SRL, firma controlata de sotia deputatului Daniel Barbulescu, amicul si denuntatorul lui Valcov, acesta din urma fiind, de fapt, beneficiarul locuintei. Daca am fi batut la usa apartamentului 4 ne-ar fi raspuns Anca Gusatu, cea care a administrat o vreme SC Rupiah SRL, controlata pe atunci de bucuresteanul Ovidiu Andrei Ramba si care a ocupat o functie de conducere in SC Aceti SRL, administrata de Consiliul Local Slatina si cumparata, ulterior, de SC Rupiah SRL la jumatate de pret fata de valoarea contabila reala.
CITESTE SI: AVEREA LUI DARIUS VALCOV, cautata in CIMITIR
Urcam la etajul superior pentru a spune ca apartamentul nr. 6 a apartinut aceluiasi Marinica Strinu, pasat, printr-o tranzactie ca intre rude, fratelui sau. In apartamentul nr. 7 locuieste Cristian Popa, fiul omului de afaceri Vasile Popa, presedintele PRM Olt; Cristian Popa este finul primarului Minel Prina, care ar fi proprietarul ascuns al locuintei. In sfarsit, apartamentul nr. 9 ii apartine lui Dumitru Onica, un apropiat al lui Valcov, fiul fostului consilier judetean din partea PDL Rudelf Onica, om de afaceri care a derulat lucrari finantate din fonduri publice in vremea in care primar al Slatinei si sef al PDL Olt era DARIUS VALCOV.
Ei bine, imediat dupa cumparare, in unele dintre aceste apartamente au fost folosite, chipurile la reabilitarea lor, atatea placi de rigips incat cantitatea a atras curiozitatea vecinilor.
In noaptea de 13 spre 14 martie vecinii au sesizat zgomote ciudate de la un etaj la altul, iar liftul a fost gasit blocat a doua zi dimineata la etajul I dupa ce semnalele deschiderii si inchiderii usilor au putut fi auzite, de asemenea, ore intregi. „M-am si speriat, dar mi-am zis ca vecinii or avea treaba, s-o mai muta cineva, nu am iesit pe hol sa vad ce se petrece”, sustine o persoana care locuieste in bloc si care acum, afland din presa despre comoara senatorului Valcov si stiind cate ceva de legaturile celebrilor, de-acum, vecini, intuieste talcul intregii povesti.
Sa mai spunem ca, desi soferul lui DARIUS VALCOV le-a indicat anchetatorilor faptul ca mai multe dintre cele 101 tablouri descoperite joi de procurori si care apartin sefului sau au fost ascunse in locuinta parintilor sai din comuna Brastavatu, procurorii DNA Bucuresti care s-au perindat in aceste zile pe la sediile firmelor din Slatina controlate de interpusii fostului ministru al Finantelor nu au batut si la usile respectivelor apartamente. Poate ca niste perchezitii efectuate la ora sase dimineata ar fi limpezit si talcul numarului mare de placi de rigips introduse cu precadere in apartamentul nr. 1, dupa cum spun ceilalti locuitori al blocului, cu care s-ar fi putut crea niste ascunzatori foarte bune”.
Sursa text: olt-alert.ro
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză.
Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON. Culmea ironiei şi golăniei!
Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?! Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat.
Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE! ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale.
De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul. Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social?
Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ?
Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii CLAUDIU DUMITRESCU,SCHIACU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU ,SILAGHI, FENECHIU, …?
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%.
Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor?
POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ?
Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro. Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci…
CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE?
Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie.
Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?”
Si au urmat 2012 , 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori continua cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC. ??????
SI TOTUSI, CINE PLATESTE ?
D N A , AVETI CUVANTUL…