Ion Stan a fost acuzat de procurorii DNA ca, in perioada 12 – 14 noiembrie 2012, i-a solicitat unui denuntator 130.000 lei, bani destinati achizitionarii combustibilului necesar unor autoturisme ce urmau a fi folosite in cursul campaniei electorale, precum si achizitionarii de produse alimentare ce urmau a fi impartite in preajma alegerilor parlamentare.
“Inculpatul Stan a pretins banii lasand sa se inteleaga ca are influenta asupra unor functionari cu putere de decizie, in vederea inlesnirii derularii unor contracte in curs, precum si pentru obtinerea unor noi contracte de lucrari, de catre firmele controlate direct sau indirect de denuntator. In zilele de 16, 19, 21 si 22 noiembrie 2012, inculpatul Stan a primit, prin intermediul soferului sau, Florin Sarca, patru transe a cate 15.000 lei fiecare (in total 60.000 lei) o parte din bani fiind folositi pentru achizitionarea unor materiale de promovare ce urmau a fi impartite in campania electorala”, au aratat procurorii DNA.
De asemenea, Ion Stan este acuzat ca, in perioada mai-noiembrie 2009, avand functia de presedinte al organizatiei judetene Dambovita a PSD, in baza unei pretinderi anterioare, a primit, in mod indirect, in beneficiul formatiunii politice din care face parte, de la acelasi denuntator, produse pentru campania electorala in valoare de circa 535.000 lei.
“In schimb, inculpatul l-a lasat pe denuntator sa creada ca are influenta asupra unor functionari, respectiv primari ai unor localitati din judetul Dambovita, astfel incat ar putea sa determine acele primarii sa incheie contracte cu firme controlate direct sau indirect de catre denuntator”, potrivit procurorilor DNA.
Actualul director general al CFR Calatori, Iosif Szentes, este unul dintre cei care doresc falimentarea companiei CFR Calatori.
Si anul acesta, Iosif Szentes a demonstrat ca nu se abate de la linia sa adica aceea de a-si face datoria catre operatorii privati, numai ca acum nu a facut-o singur ci impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio. In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat.
Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Ca sa fie sigur ca CFR Calatori se indreapta catre faliment, Iosif Szentes a mai regizat o ingineria financiara paguboasa pentru compania de stat, dar extrem de benefica pentru operatorii privati.
In noul mers al trenurilor dar si pe tabelele de afisaj din gari, au aparut o multime de trenuri interregio la ore cu circulatie maxima, dar la cateva minute dupa aceste pleaca si trenurile operatorilor privati pe aceleasi rute ca ale CFR Calatori.
Inca din 2013 zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 , operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale.
Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor.
Între timp, Valentin Dorobanţu, Vasile Secara si acum Iosif Szentes directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2013 şi până în acum, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane.
Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat, dar niciun ministru al Transporturilor din 2013 si pana acum n-a catadiscisit stopeze aceasta inginerie feroviara care duca catre faliment compania de stat.