Anchetatorii DNA continua audierile in dosarul de coruptie al fostului sef al DIICOT ALINA BICA, procurorii urmand sa le ia declaratii, luni, deputatului PDL FLORIN CATALIN TEODORESCU si OANEI VASILESCU, fosti membri ai Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor din ANRP.
UPDATE 20.00: DNA va cere aviz de ARESTARE si pentru deputatul FLORIN CATALIN TEODORESCU, potrivit unor surse citate de postul B1 TV.
UPDATE 17.13: Fostul vicepresedinte al ANRP OANA VASILESCU a fost RETINUTA luni de procurorii DNA pentru 24 de ore, dupa mai multe ore de audieri.
Cei doi vor fi audiati la sediul central al Directiei Nationale Anticoruptie (DNA).
Citeste si: CRINUTA DUMITREAN este AUDIATA la DNA
Anchetatorii ar urma si sa le aduca la cunostinta invinuirile in dosarul despagubirilor pentru un teren supraevaluat cu 61 de milioane de euro.
Citeste si: ALINA BICA a fost SUSPENDATA din magistratura
In acelasi scop, la DNA a fost adusa, cu mandat, fosta sefa a ANRP CRINUTA DUMITREAN.
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani, cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu şi Liviu Pescărasu, CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”