CNADNR a programat cheltuieli pentru investitii de 5,49 miliarde lei in acest an, in crestere de 2,3 ori fata de suma bugetata pentru 2014, si estimeaza ca va incheia 2015 cu un numar de 6.491 de angajati, cu aproximativ 450 de salariati in plus fata de nivelul anticipat anul trecut.
Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli al CNADNR pentru acest an include surse de finantare a investitiilor care totalizeaza 5,89 miliarde lei. Din aceasta suma, 5,85 miliarde lei sunt alocati de la buget si includ plata a 398,9 milioane lei pentru angajamente din anii anteriori.
Comparativ, bugetul rectificat al CNADNR, aprobat la finele anului trecut, a prevazut surse de finantare a investitiilor in valoare de 3,97 miliarde lei, din care 3,94 miliarde lei sunt alocatii de la buget. Alocatiile bugetare aferente platii angajamentelor din anii anteriori s-au ridicat la 1,75 miliarde lei.
Citeste si: IOAN RUS viseaza frumos: ROMANIA va FINALIZA 250 de kilometri de autostrada in urmatorii 2 ani
La rubrica “cheltuieli pentru investitii”, bugetul pentru 2014 indica suma de 2,39 miliarde lei, iar proiectul de buget pentru acest an propune un nivel de 5,49 miliarde lei.
In proiectul BVC pentru 2015 sunt prognozate venituri de 5,51 miliarde lei si un profit brut de 215,5 milioane lei, in vreme ce, in bugetul aferent anului trecut, veniturile erau estimate la 6,89 miliarde lei, iar profitul brut la 233,1 milioane lei.
Cheltuielile cu salariile sunt estimate la 195,9 milioane lei in acest (+17,8 la suta), iar cele cu bunurile si serviciile sunt evaluate la 642,5 milioane lei (-33,4 la suta).
CNADNR estimeaza ca va avea 6.491 de salariati la finele acestui an, in conditiile in care bugetul pentru 2014 indica un numar de 6.035 de angajati la sfarsitul anului trecut.
Citeste si: Probleme pe autostrada Orastie – Sibiu, CNADNR a restrictionat traficul rutier din cauza gropilor
Compania de Drumuri a inaugurat 50 de kilometri de autostrada anul trecut (22 de kilometri intre Orastie si Sibiu, respectiv 28 de kilometri intre Nadlac si Arad), mai putin de jumatate fata de nivelul din 2013.
Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a declarat la jumatatea lunii ianuarie ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016.
CNADNR a revenit recent in subordinea Ministerului Transporturilor, unde a functionat pana in ianuarie 2013, cand a fost trecuta in administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS), condus atunci de DAN SOVA.
Sursa foto: puterea.ro
“Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori-Valentin Dorobanţu, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”