ROXANA GRIGORUTA si SORIN DINU, persoane cu functii de conducere in SC Mediafax Group SA, si avocatul DRAGOS CHIS au fost ARESTATI PREVENTIV pentru 30 de zile, au decis judecatorii de la Curtea de Apel Bucuresti (CAB).
Decizia nu este DEFINITIVA si poate fi contestata de cei trei ARESTATI PREVENTIV. Initial, procurorii au retinut-o si pe DANIELA COZAC, insa procurorii nu au mai solicitat ARESTAREA PREVENTIVA in cazul acesteia. Toti patru, precum si SC Mediafax Group SA, sunt acuzati de Parchetul General de EVAZIUNE FISCALA si SPALARE de BANI.
Potrivit anchetatorilor, printr-o decizie din data de 23 aprilie 2013, i s-a acordat societatii comerciale Mediafax Group SA esalonarea la plata pe o perioada de 24 de luni a obligatiilor fiscale exigibile, in suma totala de 3.949.358 lei.
In acest context, societatea comerciala, reprezentanti ai acesteia, precum si persoane din cadrul unor cabinete de avocatura implicate in avizarea legalitatii actelor acestei societati au creat si aplicat, in mod continuat, o schema de sustragere de la plata taxelor si impozitelor, implicand constituirea unor societati fantoma pe numele unor persoane lipsite de posibilitati materiale, profitand tocmai de situatia acestora, societati ce au fost antrenate in circuitul comercial astfel alcatuit.
“In acest fel SC Mediafax Group SA era protejata, responsabilitatea platii taxelor si impozitelor fiind transferata in sarcina celorlalte societati, impotriva carora se declansau masurile de poprire a conturilor pentru neplata taxelor si executare silita a acestora, proceduri inutile, deoarece nu detineau in patrimoniu bunuri sau alte active ce puteau fi executate”, sustin procurorii.
De asemenea, reprezentantii de drept ai societatilor comerciale fantoma nu au exercitat in fapt administrarea acestora, controlul fiind asigurat de ROXANA GRIGORUTA, Dana Cozac si SORIN DINU, persoane cu functii de conducere in SC Mediafax Group SA.
In plus, acestia erau cei care dispuneau emiterea facturilor in numele societatilor fantoma, indicand sumele ce trebuiau facturate, platile catre colaboratorii societatilor respective (deja angajati cu contract individual de munca la SC Mediafax Group SA sau alte societati din grup), coordonand totodata activitatea persoanei desemnate de acestia pentru a se ocupa de organizarea contabilitatii societatilor fantoma.
CITESTE SI: Mediafax Group: Am castigat impotriva ANAF si vom continua demersurile in justitie impotriva acestui abuz
“Persoanele beneficiare ale drepturilor de autor, din care o parte semnificativa erau angajate si la societatile din grup cu contracte individuale de munca, erau determinate de angajatii de la resurse umane sa semneze contracte de cesiune drepturi de autor cu aceste societati, fara a intra in contact direct cu reprezentantii legali, in sensul existentei unor negocieri a clauzelor de contractare a muncii acestora, de termene de livrare a produselor”, mai spus anchetatorii.
Anchetatorii precizeaza ca practica semnarii contractelor de cesiune drepturi de autor intre persoanele angajate ale Mediafax Grop SA si societatile controlate de persoanele cercetate se perpetua de la o luna la alta prin semnarea de acte aditionale la aceste contracte (in cadrul carora se modifica doar suma remuneratiei), angajatii fiind pusi in fata faptului implinit ori de cate ori erau chemati la departamentul resurse umane al Mediafax, unde le erau prezentate spre semnare respectivele inscrisuri, cei mai multi dintre angajati semnandu-le fara a le mai citi, activitatea fiind o pura formalitate.
“Semnarea contractelor de cesiune drepturi autor se facea fara a exista o negociere prealabila, cu toate ca aceasta conditie era o prevedere contractuala. Mai mult, decizia rezilierii si semnarii unor noi contracte cu alte societati nu se facea la initiativa angajatilor, acestia fiind practic transferati prin decizia conducerii Mediafax catre alte societati comerciale in care modul de colaborare (angajare) se desfasura identic”, mai declara Parchetul General.
Prejudiciul total produs statului in acest caz se ridica la 16.809.964 lei.
Sursa foto: realitatea.net
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani,cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostUL director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, Protopopu Gabriel, Gavris Teodor,Nita Robert,Timis Bogdan,etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prosper privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”