Pentru votul de duminica, partidele si-au pus in miscare toata masinaria electorala. In urma cu doua saptamani, in Romania s-a votat masiv pe listele suplimentare. Studii independente arata ca acesta ar putea fi un indicator de frauda.
Jurnalistii de la Gandul. info au realizat un reportaj incognito in patru comune din judetul Olt. Sub pretextul unei vizite de lucru a unui presupus raportor de la centru, patru primari social democrati din Olt au povestit cum vor actiona duminica la alegeri. Unul a povestit ca are „un baiat” care a pregatit chiar si pachetele pentru alegatori. Un alt primar a spus ca va mobiliza toata comuna folosind masini mici, nu microbuze. Un alt primar a povestit cum a ajuns medicul din localitate sa fie chemat la Parchet pentru ca s-a inregistrat un numar mare de votanti la urna mobila. „Duminica avem oameni desemnati care se duc din casa in casa si ii cara, ii cara cu masinile”, a relatat un primar.
CITESTE SI: REZULTATE finale Olt – ALEGERI PREZIDENTIALE: Victor Ponta a castigat alegerile in judet cu 59,99%
Sursa foto si text: gandul.info
“Printr-o şmecherie administrativă, începând de la 1 decembrie 2014, peste 70 de lideri sindicali de la calea ferată vor beneficia lunar pe lângă salariu de un stimulent financiar mult mai mare decât remuneraţia unui şef de divizie sau un şef de serviciu. Adică, boşii sindicali vor încasa lunar în jur de 4.000 de lei net şi astfel, prin acordarea acestui bonus, conducerile Ministerului Transporturilor şi companiilor feroviare au cumpărat liniştea sindicaliştilor. Bonus sindical ilegal Din 2011 şi până în prezent, an de an, liderii de sindicat de la calea ferată mimează negocierile cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor dar şi managerii companiilor CFR. În realitate, negocierile dintre boşii sindicali de la cele trei companii – CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători – şi conducerile acestora vizează doar menţinerea privilegiilor pentru liderii sindicali, în timp ce sindicaliştii de rând se aleg doar cu promisiuni şi buzunare goale. Practic, staff-urile celor trei companii CFR şi conducerea Ministerului Transporturilor, în frunte cu ministrul Ioan Rus, au căzut de acord să menţină pentru liderii de sindicat un privilegiu mai puţin cunoscut în rândul ceferiştilor. Până anul acesta, liderii sindicali au beneficiat de un bonus financiar substanţial, mascat în contractul colectiv de muncă sub formă unei remuneraţii lunare pentru „asistent relaţii sociale”. Însă, anul acesta, Curtea de Conturi a României a constatat că asistentul în relaţii sociale nu figurează ca job în nomenclatorul de meserii al Ministerului Muncii, şi ca atare acordarea acestui stimulent financiar este ilegală. Nou stimulent sindical: 4.000 de lei pentru expert relaţii sociale Când ministrul transporturilor- Ioan Rus era în concediu, mai exact, pe 11 august 2014, Direcţia de Resurse Umane, prin semnătura lui Petre Mărculeţ, jolly-jokerul angajărilor şi încadrărilor din acest minister de peste 20 de ani, transmite celor trei companii CFR o adresă prin care le anunţa că a găsit o şmecherie ca liderii sindicali să beneficieze în continuare de încă un salariu în plus. În această adresă, Petre Mărculeţ precizează că s-a transmis către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice acordul Ministerului Transporturilor „de includere în nomenclatorul Clasificării Ocupatíilor din România a ocupaţiei de Expert relaţii sociale, Cod 441903″. Practic, au înlocuit funcţia de “specialist relaţii sociale” cu cea de “expert relaţii sociale”. Astfel, de la 1 decembrie 2014, peste 70 de liderii sindicali, dintre care 30 de la CFR SA şi 28 de la CFR Călători, au devenit specialişti în relaţii sociale, postura din care vor beneficia şi de o remuneraţie lunară la nivelul unui operator de exploatare comercială (gradul II) – între 2.500 şi 2.560 de lei -, sau la nivelul unui instructor sau mecanic-instructor (gradul I) – între 3.305 şi 3.365 de lei. În plus, toţi experţii în relaţii sociale vor benenficia gratuit din partea companiei CFR de un autoturism cu 150 până la 250 de litri de carburat lunar şi de telefon cu un abonament de 20 de euro. Dar după ce a revenit din concediu, ministrul Ioan Rus nu s-a obosit să stopeze ingineria financiară prin care se continuă huzurul liderilor de sindicat. Negocieri simulate şi praf în ochii ceferiştilor Pentru a masca huzurul sindical acordat de companii şi minister, experţii în relaţii sociale s-au lăudat în faţa cotizanţilor că au repurtat o mare victorie la negocierile privind contractul colectiv pentru 2014-2015, unde în locul celor 10 procente de majorare salarială promisă politic (din care au obţinut numai 5%) s-au zbătut şi au obţinut o clasă de salarizare „pentru toţi salariaţi” ca o compensare a nerealizării promisiunii de 10%. Numai că, în realitatea „acordarea unei clase pentru toţi salariaţii” se va acordă în „ funcţie de rezultatele muncii salariaţilor”. Practic, cei care nu mişcă în front vor mai obţine o clasă de salarizare, iar cine nu răspunde comenzilor politice şi sindicale, adio clasa de salarizare în plus. În timp ce liderii sindicali, în frunte cu Iulian Măntescu şi Gheorghe Frăţică, au căzut la pace şi cu actuala conducere a Ministerului Transporturilor, o mulţime de ceferişti, în special de la CFR Călători, se luptă în instanţă pentru acordarea drepturilor salariale cuvenite pentru muncă prestată aşa cum prevede Contractul Colectiv de Muncă. Dar, conducerile celor trei companii feroviare, adică Gheorghe Secară- CFR Călători, Macarie Moldovan- CFR SA şi Gheorghe Buruiană-CFR Marfă, refuză să acorde drepturile obţinute în instanţă de ceferişti”
ASA SEF, ASA SUBALTERNI… “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ? “SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul. Ei, și? Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii. Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA. Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro. Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA(unde este mare sefa nimeni alta decat sotia managerului privat DOROBANTU VALENTIN cel care a devalizat pur si simplu CFR CALATORI in anul 2013 ?)