Aproximativ 10% dintre TURISTII cazati in pensiunile si hotelurile romanesti pleaca acasa cu diferite OBIECTE din unitatile de cazare, printre care PROSOAPE, tacamuri sau telecomenzi, conform unui studiu realizat in luna octombrie de o platforma online de rezervari hoteliere.
Printre OBIECTELE mai putin obisnuite cu care TURISTII pleaca acasa se numara furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori.
Citeste si: STUDIU: FEMEILE ALEG DESTINATIA DE VACANTA A FAMILIEI IN PESTE 80% DIN CAZURI
Cel mai frecvent, unitatile de cazare se confrunta cu lipsa unor obiecte precum PROSOAPELE (73% din cazurile in care TURISTII pleaca acasa cu obiectele hotelului), tacamurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente si bauturi din mini-bar, nedeclarate de turisti atunci cand se decazeaza (27%), releva studiul citat de Agerpres.
Lista OBIECTELOR FURATE de TURISTI contine si halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la camera, jardiniere si ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondentii studiului a declarat chiar ca a avut un turist care a plecat acasa cu furtunul de stins incendiul.
Printre cele mai valoroase obiecte disparute se numara uscatoarele de par, halate de baie, tavi din inox, dar si tablouri si obiecte artizanale. Facand un calcul, valoarea totala a daunelor avute in acest an poate ajunge la 2.000 — 2.500 de lei per unitate hoteliera participanta la studiu.
Cei mai multi hotelieri declara ca in cazul in care observa ca a disparut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,33% dintre cazuri), in timp ce doar 26% dintre acestia contacteaza clientul pentru a-si recupera obiectele.
Citeste si: STUDIU: ROMANII PREFERA ORASELE DIN EUROPA PENTRU PETRECEREA SARBATORILOR DE IARNA
Cei mai multi tin totusi o evidenta a clientilor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor. Studiul a fost realizat pe un esantion de 140 de respondenti din toata Romania, care au participat online la completarea chestionarului in perioada 1 — 20 octombrie 2014.
Sursa foto: businesslife.ba.com
in unele hoteluri americane exista afise cu lista de preturi ale tuturor obiectelor care ar putea fi furate. lista e clara si este la vedere…daca un turist pleaca cu ceva, va primi o factura pentru ce a furat pe care daca nu o plateste este reclamat la politie. de obicei cei care fura platesc si astfel furturile din hoteluri nu mai sint atractive….la noi nu se poate asa ceva?
La noi dupa ce pleaca gogu din hotel degeaba primeste factura acasa pentru prosoapele furate ca nu o plateste… iar ca sa dai declaratie la politie 2 ore pentru un prosop furat nu merita deranju.. mai ales ca foarte multi fura, ar fi o multime de drumuri la politie
Ca sa nu mai fure folositi fratilor CheckTurist.ro e o baza de date comuna cu toti turistii pagubosi care fura prosoape, telecomenzi, odorizante de camera si alte chestii
Va faceti cont acolo si orice receptioner poate verifica numele turistului care se cazeaza direct de pe telefonul mobil, online, si vede daca are reclamatii de la alte pensiuni si hoteluri si daca a facut probleme si a furat chestii stie sa stea cu ochii pe el si sa verifice camera inainte de checkout cat timp turistul e in hotel si-l pune la plata pentru ce a luat
Turistii care nu au reclamatii sunt tratati cu respect in timp ce turistii care au furat in alte parte sunt depistati si sunt verificati cu atentie la checkout daca lipseste ceva sunt pusi sa plateasca pe loc
Dureaza 2 secunde sa scrie numele si sa caute, folosind o aplicatie speciala care se downloadeaza usor si verifica baza de date centrala pe internet… oricine are un telefon cu touchscreen si internet in ziIele astea
iar daca a facut probleme si nu vrea sa plateasca, receptionerul poate adauga turistul problema usor si rapid ca sa fie atentionate toate celelalte hoteluri si pensiuni si atunci cand acesta se cazeaza acolo sa verifice des
chestia asta se practica de mult in celelalte tari din Europa, toate au baze de date comune cu turistii care fac probleme, sau care fura…
si firmele din rent a car care inchiriaza masini au baze de date comune cu clientii problema care ard cu tigara tapiteria sau fac alte probleme
Legea pentru protectia datelor cu caracter personal are scop sa opreasca firmele din a vinde datele noastre personale in scop de marketing, altfel am fi bombardati cu sute de sms-uri cu reclame zilnic, dar permite constituirea bazelor de date comune cu clienti problema, in diferite domenii, ex. preventel si altele conform Art 20. Alin C