Deputatii au luat act, luni, de DEMISIA lui VIOREL HREBENCIUC. Demisia fostului parlamentar a fost citita de presedintele Camerei, Valeriu Zgonea, in plen.
La sedinta au fost prezenti 243 de DEPUTATI, fiind cvorum de sedinta, a anuntat presedintele Camerei, Valeriu Zgonea.
Citeste si: VIOREL HREBENCIUC: CASA IN CARE LOCUIESC CU FIUL E CUMPARATA DE LA MIRON MITREA
Plenul Camerei urmeaza sa voteze proiectul de VACANTARE a locului de deputat a lui HREBENCIUC.
Inaintea sedintei de plen, Biroul Permanent al Camerei Deputatilor a decis ca in plen sa se ia act de DEMISIA lui VIOREL HREBENICIUC, urmand ca DEMISIA sa apara in Monitorul Oficial, iar in acel moment acesta se pune la dispozitia justitiei, a anuntat secretarul Camerei Ion Ciolacu.
Ciolacu a precizat ca plenul va vota inlocuirea lui VIOREL HREBENICIUC din functia de vicepresedinte al Camerei cu Marian Neacsu, actualul lider al grupului PSD.
In sedinta Camerei va fi dat si votul secret cu bile in privinta ARESTARII PREVENTIVE a deputatului Ion Dinita.
Citeste si: PARLAMENTUL VA DA LUNI VERDICTUL IN CAZUL CERERII DE ARESTARE A DEPUTATULUI PC ION DINITA
Imediat dupa sedinta plenului, Biroul Permanent se reuneste din nou pentru a vedea ce se intampla cu cererea de ridicare a IMUNITATII deputatului Ioan Adam.
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostUL director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători.
Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, Mihai Sârbulescu şi Liviu Pescărasu, CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prosper privaţii.
În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana.
De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” …
Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu
Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători.
Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”