Ministerul Transporturilor (MT) cauta MANAGERI pentru companiile Tarom, CFR Calatori, CFR SA, Aeroporturi Bucuresti si Metrorex, finalizarea selectiei fiind prevazuta pentru data de 30 octombrie.
Recrutarea vizeaza MANAGERI pentru pozitiile vacante in conducerea celor cinci companii, ocupate in prezent de directori sau de membri executivi provizorii in Consiliile de Administratie.
“In conformitate cu intelegerile incheiate cu institutiile financiare internationale CE, FMI si Banca Mondiala, termenul stabilit pentru finalizarea procedurilor de selectie este data de 30 octombrie 2014”, afirma MT, potrivit Mediafax.
Procesul de recrutare este derulat in baza unui contract incheiat la jumatatea anului 2012 intre Ministerul Transporturilor si asocierea Pricewaterhouse Coopers Tax Advisors & Accountants, D&B David si Baias si George Butunoiu Group.
Premierul VICTOR PONTA a infiintat in vara o comisie care sa monitorizeze si aplice prevederile legale privind guvernanta corporativa in companiile de stat, membrii comisiei urmand sa analizeze indicatorii financiari ai societatilor care au deja management privat, inclusiv cauzele rezultatelor negative. Comisia este condusa de seful Guvernului, iar vicepresedinte este ministrul Transporturilor.
Pe perioada mandatului lui DAN SOVA la conducerea Transporturilor au fost operate mai multe schimbari de manageri in cadrul companiilor subordonate institutiei. IOAN RUS, care i-a urmat lui Sova la conducerea ministerului, a declarat la finele lunii iulie ca are drept obiectiv principal aducerea pe profit operational a companiilor din subordine pana la finele anului viitor.
Tupeu si nesimtire la maxim ?
“Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?”
DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…
“Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc?
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ? “SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul. Ei, și? Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii.
Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA. Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro.
Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA9 unde lucreaza ca mare sefa nimeni alta decat sotia fostului manager privat DOROBANTU VALENTIN cel care in anul 2013 a devalizat pur si simplu CFR CALATORI ?
Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame. Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților”