DRUMURILE din Romania au capacitatea depasita. In jur de 700 km de SOSELE NATIONALE sunt afectate, iar alti 350 km se apropie rapid de limita MAXIMA de trafic.
Solutia ar fi aparitia unor AUTOSTRAZI pe respectivele sectoare, insa, de la caz la caz, rezultate bune ar putea da si constructia unor DRUMURI EXPRES ori dublarea soselelor deja existente, scrie Capital.ro.
Potrivit specialistilor, un DRUM cu o banda pe sens (2×1) poate fi tranzitat zilnic, in ambele sensuri, de maximum 12.000 de vehicule. Dupa acest nivel apar scaderi ale vitezei medii si AMBUTEIAJE. SOSELELE cu platforma de 11-12 metri (2×1,5) pot prelua pana la 14-15.000 de vehicule pe zi. Cele cu doua benzi pe sens (2×2) incep sa aiba probleme de fluiditate la circa 25.000 de vehicule zilnic.
Citeste si: TRAFICUL RUTIER PE DN 1 A INCEPUT SA SE AGLOMEREZE IN ZONA STATIUNILOR DE PE VALEA PRAHOVEI
Astfel, in urma recensamantului traficului rutier din 2010, zeci de sectoare de DRUM NATIONAL si-au depasit deja capacitatea MAXIMA sau se apropie rapid de ea.
Cele mai AGLOMERATE DRUMURI cu o banda pe sens sunt Comarnic-Predeal, sectorul nemodernizat (Chitila-Jilava-Afumati) al centurii Bucuresti, dar si Bals-Craiova si Bistrita-Saratel.
Nici pe singurul DRUM NATIONAL cu doua benzi pe sens care depasea in 2010 limita maxima de trafic (DN1, intre Bucuresti si Campina) lucrurile nu stau mult mai bine.
INFOTRAFIC: CIRCULATIA PE DN1 A FOST DEVIATA
Sursa foto: 4tuning.ro