Saptamana viitoare, vicepremierul Liviu Dragnea vrea sa aiba o “discutie serioasa cu ANI”, intrucat regimul incompatibilitatii unor primari “ar trebui sa fie mult mai bine lamurit”, a declarat, sambata, la Poiana Brasov.
Intrebat daca s-a discutat in partid despre faptul ca mai multi membri ai PSD sunt “haituiti” de DNA si ANI si daca s-au stabilit actiuni de aparare a acestora, Dragnea a raspuns ca “nu exista actiuni de aparare de genul acesta”.
In ceea ce priveste discutiile generate de incompatibilitatea unor primari, nu doar ai PSD, Dragnea a spus ca “este o dezbatere destul de serioasa” daca in Asociatiile de Dezvoltare Intercomunitare sunt reunite autoritatile locale pentru apa-canal si pentru deseuri.
Citeste si: ADRIAN DUICU, STEFAN PONEA SI CONSTANTIN POPESCU, RETINUTI PENTRU 30 DE ZILE
De saptamana viitoare, Dragnea doreste sa aiba “o discutie foarte serioasa cu ANI”, pentru ca “regimul incompatibilitatii ar trebui sa fie mult mai bine lamurit”.
“Am inteles ca ANI a transmis un punct de vedere in care spune ca cei care sunt membri in aceste Asociatii de Dezvoltare Intercomunitare, n-ar fi incompatibili, altii au alta parere, in instante se intampla alte lucruri si ceea ce s-a convenit astazi este sa generam o discutie serioasa cu ANI, saptamana viitoare, ca sa nu se transforme intr-un fenomen”, a adaugat el.
Curtea de Apel Bucuresti a decis, vineri, arestarea preventiva pentru 30 de zile a presedintelui Consiliului Judetean Mehedinti, Adrian Duicu, sefului IPJ Mehedinti, Stefan Ponea, si omului de afaceri Constantin Popescu, presedintele PSD Orsova, in dosarul in care sunt acuzati de fapte de coruptie.
Si presedintele CJ Constanta, Nicusor Constantinescu, urmarit penal pentru abuz in serviciu, este cercetat sub control judiciar, ceea ce inseamna, printre altele, ca nu poate parasi tara.
La randul sau, presedintele CJ Prahova, Mircea Cosm, este urmarit penal sub acuzatiile de luare de mita si abuz in serviciu, iar fiul sau, deputatul Vlad Cosma, este pus sub urmarire penala pentru trafic de influenta, fiind acuzati de DNA ca ar fi cerut si primit peste 4,4 milioane de lei de la reprezentantii unor societati comerciale, denuntatori in cauza.
Sursa foto: realitatea.net
Hotie la drumul mare?
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei
firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii
automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de
trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru
pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul
gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii
feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de
semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”,
pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar
de călători.
Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri
serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia
Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
MAFIA DE LA CFR CALATORI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor
dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”