Dan Sova este acuzat de catre presedintele PNL Arges Ion Popa ca favorizeaza construirea autostrazii intre Pitesti si Alexandria, in detrimentul tronsonului Pitesti – Sibiu. Popa ii cere demisia minstrului Transporturilor.
“Dupa ce 10.000 de oameni au iesit in strada la Mioveni, dupa atatea luari de pozitie ale mediului de afaceri, societatii civile si (…) ale parlamentarilor argeseni, Sova persista in penibil si in minciuni, reiterand ideea de ce este atat de importanta autostrada Bucuresti-Alexandria. Eu am inteles ca trebuie sa se construiasca o autostrada pana la scara casei domnului Dragnea, ca altfel Ponta nu mai castiga presedintia Romaniei (…). Nu stiu cate masini circula intre Bucuresti si Alexandria, dar sunt convins ca fiecare dintre cetatenii Romaniei a circulat cel putin o data intre Pitesti si Sibiu”, a declarat, joi, Ion Popa, potrivit Agerpres.
Citeste si: Antonescu, despre prezidentiale: O sa concurez si pentru intrarea in turul doi si pentru castigarea acestuia
In opinia lui Popa, Dan Sova ar trebui sa-si dea demisia de onoare, la fel cum au facut fostii ministri liberali Radu Stroe si Daniel Barbu.
“De aproape doi ani de cand conduce unul dintre cele mai importante ministere, nu are nicio realizare concreta, iar activitatea domniei sale se rezuma la postari pe internet. Spre binele domniei sale si a domnului Ponta care l-a propus, Sova ar trebui sa plece imediat din fruntea acestui minister”, a mai spus presedintele PNL Arges.
bai sovaaaaaaaaaa, CAT MAI FURA PRIETENU lu dragnea de la cfr calatori DOROBANTU VALENTIN platit cu 10000 euro din banii statului la brat cu POPESCU CARMEN (directoarea de achizitii), CONTRACTE DE MILIARDE PRIN NEGOCIERE DIRECTA DIN “n” MOTIVE ??? DE CE NU sesizezi bai desteptule DNA? faci pe prostu ?
cel putin Ramona Manescu a avut curaj si s-a luptat cu sistemul ticalosit, lucru care nu te caracterizeaza…
LIBER LA FURAT, marca sovaaaa. BORFASILOR
JOS PSD !
MAFIA DE LA CFR CALATORI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor
dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”
Hotie la drumul mare?
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei
firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii
automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de
trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul
privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru
pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul
gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii
feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de
semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”,
pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar
de călători.
Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri
serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia
Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
Cat ne mai conduc hotii ? In ce tara traim ?
“Curse profitabile ce ar fi adus bani companiei de transport călători au fost declarate nerentabile, iar apoi anulate de către managerul privat,Valentin Dorobantu.
Azi bagă zeci de mii de euro în buzunarele privaţilor.
Un raport recent al Ministerului Transporturilor confirmă manevrele ilegale ale conducerii. Imediat ce a preluat conducerea CFR Călători, Valentin Dorobanţu, în calitate de manager privat, numit in functie de puscariasul Relu Fenechiu, a anulat peste 150 de trenuri. A fost una dintre primele sale decizii.
A hotărât să scoată la licitaţie o serie de secţii şi trasee care aduceau profit în societate.
Companiile private de transport au fost interesate şi au preluat imediat traseele.
Acele linii produc acum profit pentru privaţi”
Si asta nu ar fi mai nimic pe langa alte inginerii financiare realizate de acest manager, care au dus la devalizarea societatii CFR Calatori?