Romania a incasat, joi, peste 830 milioane de euro de la Comisia Europeana, cei mai multi bani ajungand la Programul Operational Sectorial Transport – 506,20 mililioane de euro, potrivit unui comunicat remis, vineri, de Ministerul Fondurilor Europene.Suma de 830,39 milioane de euro a fost solicitata spre rambursare in anul 2013.
Cele mai multe fonduri – 506,20 milioane de euro – au fost rambursate pentru proiecte din cadrul Programului Operational Sectorial Transport, in timp ce la Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POS CCE) au ajuns 180,71 milioane de euro. Pentru Programul Operational Sectorial Mediu au fost rambursate 123,76 milioane de euro, iar pentru Programul Operational Asistenta Tehnica – 19,72 milioane de euro.
Citeste si: APIA: Fermierii romani au primit peste peste 3,4 miliarde lei in 2014
“Incasarea sumei de peste 830 milioane de euro intr-o singura zi reprezinta un record absolut in istoria atragerii fondurilor structurale si de coeziune de catre Romania. Aceasta, in conditiile in care sumele incasare in fiecare dintre anii 2009, 2010 si 2011 au fost mai mici decat cea incasata acum”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.
Conform MFE, in acest an, Comisia a rambursat Romaniei peste 900 milioane de euro. Astfel, suma totala returnata a ajuns la aproximativ 6 miliarde de euro, iar rata rambursarilor a depasit nivelul 31%.
Rata de absorbtie curenta este, in prezent, de aproximativ 34%, iar valoarea totala a sumelor pe care Romania le-a solicitat Comisiei Europene pentru rambursare fiind de aproape 6,5 miliarde de euro.
Sursa foto: economica.net
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri .
În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale.
De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul , directorului Claudiu Dumitrescu si a directoarei Dana Galbeni Răchilă , prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”