Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, a acordat un interviu publicatiei Business Woman in care a vorbit despre activitatea profesionala, dar si despre viata personala.
In primul rand, ministrul Manescu a dezvaluit faptul ca are de gand sa isi duca la bun sfarsit mandatul si sa incerce sa puna in aplicare tot ceea ce si-a propus in momentul in care a acceptat acesta functie in cadrul Guvernului Ponta.
Ramona Manescu a precizat ca, deocamdata, nu ar dori sa se intoarca la Bruxelles, astfel ca nu va candida la viitoarele alegeri europarlamentare.
„Nu voi candida la alegerile europarlamentare. Ca ministru al Transporturilor am inceput un proces de schimbare, de insanatosire a sistemului, pe care doresc sa-l continui si sa-l duc la bun sfarsit”, a spus Ramona Manescu.
Nu in ultimul rand, ministrul Transporturilor a discutat cu jurnalistii de la Business Woman despre prioritatile mandatului sau si despre diferenta dintre calitatea de europarlamentar si cea de ministru.
Citeste si: Ministrul Transporturilor intampina probleme in actiunea de curatenie generala de la TAROM
„Obiectivele mele sunt in primul rand legate de cresterea absorbtiei fondurilor europene. Ministerul Transporturilor este ministerul care a avut cea mai mare alocatie bugetara din fondurile europene. In aceste conditii, acest obiectiv devine unul prioritar, pentru ca proiectele care sunt in curs de derulare in acest moment pe POS-T sunt proiecte care intr-adevar pot ridica rata absorbtiei intr-o masura semnificativa. Vreau sa precizez un lucru, care mie mi se pare foarte important: nu cheltuirea banilor in sine reprezinta obiectivul, ci realizarea lucrarilor de infrastructura. Sigur, banii trebuie administrati bine, dar abia in momentul in care finalizezi lucrari de importanta nationala, de interes public, abia atunci poti spune ca intr-adevar ai indeplinit obiective. Un alt scop este modernizarea infrastructurii feroviare.
Sectorul de transporturi din Uniunea Europeana trebuie sa isi reduca cu 60% nivelul emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2050 fata de valoarea inregistrata in 1990, potrivit Cartei Albe in domeniul transporturilor, emise de Comisia Europeana in 2011. Pentru a reduce dependenta de petrol si a dezvolta puternic mijloacele de transport mai putin poluante, documentul strategic prevede directii concrete de actiune si obiective clare, precum trecerea pana in 2030 a 30% din transportul rutier de marfuri pe rute mai mari de 300 kilometri catre calea ferata sau transportul naval, urmand ca pana in 2050 procentul sa creasca la 50%. De aceea, pentru a raspunde nevoii de transport eficient a unui continent cu peste 500 de milioane de cetateni, Comisia Europeana a prevazut lansarea operationala pana in 2030 a unei retele multimodale de transport (TEN-T). Aceasta va include un coridor feroviar de mare viteaza la nivelul UE pana in 2050, an in care ar trebui deja ca majoritatea distantelor medii sa fie parcurse cu trenul. Pentru a ne alinia planurilor europene, avem deja in sectorul feroviar proiecte de investitii de peste 6,7 miliarde de lei, in principal pentru modernizarea infrastructurii”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Citeste varianta integrala a interviului aici.
Sursa foto: Mondo News
ATI INCEPUT UN PROCES DE SCHIMBARE , DE INSANATOSIRE DAR V-ATI OPRIT .
NU STIM CARE ESTE CAUZA , DAR NOI SALARIATII DE LA CFR CALATORI VOM LUPTA PANA LA CAPAT SI VOM FOLOSI TOATE “ARMELE” PERMISE DE LEGE CA SA VA DETERMINAM SA CURATATI PUTREGAIUL ADICA CONDUCEREA DE LA CFR CALATORI.
NU POTI SA FI PLATIT DIN BANI PUBLICI CU PESTE 9000 DE EURO LUNAR + BONUSURI SI SA RAPORTEZI PIERDERI DE PESTE 400 MILIOANE DE LEI LA FINELE ANULUI 2013 , SA DEVALIZEZI SOCIETATEA INTR-UN RITM AMETITOR DE RAPID DUPA BUNUL TAU PLAC MAI MULT SA DAI DOVADA DE AROGANTA MAXIMA COMBINATA CU O FRUSTRARE NATIVA , DAUNATOARE UNUI MANAGER LA O SOCIETATE DE STAT.
DA, DOAMNA RAMONA MANESCU , ATI GHICIT , ESTE VORBA DE MANAGERUL “SMART” DOROBANTU VALENTIN , CARE NU MAI NECESITA ABSOLUT NICIO DESCRIERE.
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri .
În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale.
De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul , directorului Claudiu Dumitrescu,si a directoarei Dana Galbeni Răchilă , prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”
Contract incredintat cu premeditare ?
Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.