Inspectori ai Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) se afla, duminica, in zona in care in 20 ianuarie s-a prabusit un avion de mici dimensiuni de tip BN2, incercand sa afle daca aceasta permitea emiterea semnalelor pe baza carora sa fie localizata epava, transmite Mediafax.
Surse apropiate anchetei in cazul accidentului aviatic din Muntii Apuseni au declarat pentru agentia de presa ca investigatori ai Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS), care deruleaza o ancheta tehnica, se afla in zona in care s-a prabusit aparatul de zbor, pentru noi verificari.
Investigatorii CIAS incearca sa afle daca zona in care s-a prabusit avionul permitea emiterea semnalelor pe baza carora sa fie localizata epava. Totodata, investigatorii vor sa stabileasca si daca aparatura avionului functiona corespunzator sau zona nu permitea emiterea semnalelor avionului prabusit.
De asemenea, ei incearca sa determine la fata locului si alte aspecte care sa ii ajute in cadrul anchetei tehnice privind accidentul aviatic din Apuseni, afirma sursele citate.
Citeste si: Valentin Vasilescu, fost director la Otopeni, face dezvaluiri senzationale despre tragedia din Apuseni
In 20 ianuarie, un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical a aterizat fortat intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. In urma accidentului, pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si-au pierdut viata, in timp ce patru medici si copilotul au fost raniti.
Ulterior, Parchetul ICCJ a dispus, in cazul accidentului aviatic din Apuseni, inceperea urmaririi penale pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa si neglijenta in serviciu. Procurorul general al Romaniei, Tiberiu Nitu, declara ca in cazul accidentului respectiv pot raspunde penal atat persoane fizice, cat si persoane juridice.
Cercetarile in dosarul accidentului din Apuseni sunt continuate de procurorii militari din Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie (PICCJ), dupa ce Parchetul Curtii de Apel Alba Iulia si-a declinat competenta, in 4 februarie, din cauza ca trebuie audiate persoane din institutii centrale ale statului cu atributii in gestionarea situatiilor de urgenta.
Sursa foto: antena3
Ramona Manescu ancheteaza situatia exploziva de la TAROM:
Continua curatenia generala de la Ministerul Transporturilor.
Campania declansata in urma cu ceva timp de catre Ramona Manescu pentru a scapa de managementul defectuos de care au avut parte companiile de stat pe mandatul lui Relu Fenechiu pare o adevarata munca de Sisif.
Totusi, in ciuda faptului ca se poate vorbi de un adevarat jaf general care se petrecea, de atata amar de vreme, la nivelul conducerii mai multor structuri subordonate Ministerului Transporturilor, primele rezultate nu au intarziat sa apara. Iar dupa ce Corpul de control al ministrului a reusit sa sparga „buboiul” de la caile ferate, dandu-i pe maharii de acolo pe mana procurorilor anticoruptie, pana acum doar Dorobantu Valentin este in asteptare cu circa
400 000 000 lei pierderi in 2013 , a venit acum momentul sa se lamureasca si situatia incerta in care se zbate compania TAROM.