Ministerul Transporturilor intentioneaza sa contruiasca magistrala 7 de metrou Bragadiru – Voluntari prin parteneriat public-privat sau concesiune, in perioada urmatoare urmand a stabili data inceperii investitiei.
Studiul de prefezabilitate si fundamentare pentru servicii de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat pentru aceasta linie de metrou a fost transmis in iulie 2012 catre Secretariatul General al Guvernului (Unitatea Centrala pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat), alaturi de caietul de sarcini aferent proiectului.
“In prezent, documentatia transmisa este in analiza”, au explicat reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Citeste si: Primul tunel de metrou din Drumul Taberei a fost finalizat
Linia de metrou Bragadiru – Voluntari va avea aproximativ 25 de kilometri, 30 de statii, un depou si o parcare, iar constructia ar urma sa dureze sase ani. Constructia este estimata la 1,5 miliarde de euro.
Metrorex, companie care administreaza metroul bucurestean, estimeaza ca va inregistra pierderi de 123,19 milioane lei in acest an, la venituri de 654,4 milioane lei si cheltuieli de 777,6 milioane lei.
Comparativ, Metrorex a incheiat anul trecut cu venituri totale de 601,5 milioane lei, cheltuieli de 655,2 milioane lei si pierderi de 53,6 milioane lei, potrivit datelor preliminare.
Cel mai important proiect de investitii derulat de Metrorex, din fonduri bugetare si comunitare, este constructia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, parte a Magistralei V, care va fi pus in functiune, conform calendarului actual, in 2016, cu o intarziere de un an.
Ministerul Transporturilor intentioneaza sa deruleze prin PPP sau concesiune si alte proiecte, precum renovarea si administrarea principalelor 15 statii de cale ferata din Romania (cu o valoare estimata de 65 milioane euro), un centru intermodal de transport marfa la Suceava (26 milioane euro), un terminal intermodal la Oltenita (20 milioane euro) si o platforma industriala in portul Constanta Sud (73 milioane euro).
Foto: b365.ro
Doamna Manescu , se aude ?
V-am spus de la inceputuri cine castiga prestatia, iata ca se confirma :
GRUIA STOICA.
“Electroputere VFU Paşcani a încheiat cu Societatea Naţională de Transport Călători CFR Călători acordul-cadru de prestări servicii nr. 4 din data de 10 februarie 2014 pentru serviciul de «Revizie tip R8 la automotoarele Desiro SR 20 D – Revizie Capitală» pentru cantităţile minime şi maxime ale acordului cadru, valoare minimă 1,85 milioane lei fără TVA şi valoare maximă 98,1 milioane lei fără TVA”, se arată într-un raport al companiei din Paşcani remis Bursei.
Compania Electroputere VFU Paşcani (RMAR), fostă Remarul Paşcani şi deţinută de Gruia Stoica prin compania Grup Feroviar Român, a înregistrat în primele nouă luni ale anului trecut o cifră de afaceri de 83,1 milioane lei (18,8 milioane euro) şi un profit net de 3,6 milioane lei (831.000 de euro).
Remarul Paşcani şi-a schimbat denumirea în Electroputere VFU la finele lunii martie, după ce Gruia Stoica a cumpărat la sfârşitul anului 2012 divizia de producţie locomotive a Electroputere Craiova (EPT).
Dorobantu Valentin este “performant” pana la capat !
Traim in Romania…
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.
Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”