Crin Antonescu, presedintele Partidului National Liberal (PNL), a declarat sambata, intr-o interventie la postul Digi 24, ca nu s-a pus problema niciodata ca ministrul Transporturilor Ramona Manescu sa fie schimbata din functie, pentru ca nu au existat elemente in raportul Guvernului cu privire la accidentul aviatic din Muntii Apuseni pentru o astfel de discutie.
“A existat un raport al Guvernului in legatura cu imprejurarile nenorocirii din Muntii Apuseni care a stabilit niste responsabilitati. Eu am fost chiar mai aspru in evaluarea critica a prestatiei ministrilor decat a fost insusi raportul primului ministru si iata ca, de exemplu, ministrul de Interne a demisionat. Nu am avut la momentul analizei noastre pe baza raportului facut de Guvern, pe baza tuturor celorlalte elemente deja publice, pe baza discutiei din CSAT – unde nici presedintele tarii, maxim de sever cu Guvernul – nu s-a pus problema unei asemenea demisii”, a spus Antonescu, potrivit Agerpres.
Citeste si: Crin Antonescu: Vom respecta legea in cazul nominalizarii lui Klaus Iohannis
Liderul liberal a precizat ca Ramona Manescu, de cand ocupa functia de ministru al Transporturilor, a facut “cateva lucruri care dau speranta PNL ca va fi un ministru bun”.
“Cunosc speculatiile care circula in presa si care o prezinta pe doamna Manescu ca pe o persoana foarte apropiata politic de mine. Si domnul Chitoiu era ingrozitor de apropiat de mine si multi altii. Ramona Manescu e un om care si-a inceput cariera politica mult inainte ca eu sa fiu presedinte al partidului, a fost un europarlamentar de succes”, a punctat liderul PNL.
Sursa foto: pnl.ro
Ministrul Transporturilor trebuie sa continue “curatenia” inceputa la societatile CFR , pentru a sterge definitiv imaginea catastrofala lasata de Fenechiu si “locotenentii” acestuia care si-au batut joc efectiv de banii publici si de angajatii acestor societati.
Abuzurile de tot felul, hartuirea si mai ales umilinta angajatilor este la ordinea zilei.
Managerul unei societati are salariu de peste 9000 de euro fara sa obtina vreo performanta iar angajatii au salariile diminuate substantial aproape luna de
luna , cel putin asa s-a intamplat la CFR Calatori , dar in schimb conducerea are bani sa suplimenteze valoric dupa bunul plac contractele de achizitii ( fara licitatii publice )efectuate doar prin negocieri directe, in conditiile clare din care rezulta ca societatea nu are bani de salarii.
Se aplica sistematic legea faradelegii. Pana cand ?
Unul din sutele de contracte incheiate de conducerea CFR Calatori “in totlitate legal” cum le place sa spuna:
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă de 34.467 de euro” – See more at: https://mondonews.ro/ministrul-ramona-manescu-contractul-de-finantare-a-proiectului-de-modernizare-a-aeroportului-oradea/#sthash.NWvp6emi.dpuf