Autoritatile croate au declarat vineri ca acordul privind o posibila privatizare a companiei feroviare de marfa, HZ Cargo, de catre grupul patronat de Gruia Stoica, Grampet Grup, a esuat, conform Reuters, citat de Hotnews.ro.
Ministerul Transporturilor croat a declarat ca potentialul cumparator, Grup Feroviar Roman, a schimbat anumite conditii pentru achizionarea companiei fata de oferta initiala si ca in acesti termeni procedura de privatizare nu poate continua.
GFR, membra a Grampet Group Romania, purta tratative pentru preluarea a 75% din actiunile companiei croate HZ Cargo. Grampet Group a fost desemnat castigator al licitatiei pentru operatorul de stat de transport feroviar de marfa din Croatia, compania HZ Cargo, in iulie 2013. La acea data, guvernul de la Zagreb estima ca vanzarea a 75% din compania HZ Cargo catre Grampet urma sa fie gata intr-o luna, informeaza Hotnews.ro.
Inca de la jumatatea lunii ianuarie a acestui an unele informatii din presa dadeau afacerea ca si picata, insa Grampet Group a infirmat pana acum toate zvonurile conform carora privatizarea ar fi fost anulata.
Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), cel care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei. Cu toate acestea, si privatizarea CFR Marfa a esuat in luna octombrie.
Dupa acea privatizare esuata, Gruia Stoica a declarat ca “vanzatorul (n.red. statul roman) nu si-a indeplinit clauzele suspensive” din contract. De cealalta parte, Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu a sustinut ca GFR ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.
Sursa foto: gandul.info
“Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie. Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro. Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi” La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat fiecare in cursul anului 2013″