Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat luni seara (foto), dupa ce privatizarea CFR Marfa a esuat ca urmare a faptului ca nu au fost indeplinite conditiile de privatizare, ca Grup Feroviar Roman (GFR) ar fi putut sa renunte la conditiile suspensive si sa plateasca intreaga suma chiar luni, adaugand ca in prezent se analizeaza posibilitatea retinerii garantiei depuse de Gruia Stoica.
“Ministerul Transporturilor si-a indeplinit obligatiile contractuale, va spun cu toata responsabilitatea. Cumparatorul ar fi putut plati azi (luni – n.r.), renuntand la cele trei conditii suspensive. (…) Comisia de privatizare impreuna cu consultantii analizeaza oportunitatea retinerii garantiei de catre stat”, a precizat ministrul Ramona Manescu.
In declaratia de presa sustinuta luni, cu putin inainte de ora 23.00, ministrul Transporturilor a punctat ca “astazi (luni – n.r.) s-au implinit cele 60 de zile pe care GFR le avea ca termen sa plateasca”.
“Comisia de privatizare a asigurat derularea constanta a procesului, statul roman si Ministerul Transporturilor l-au investit cu responsabilitate de conducere a comisiei pe domnul secretarde stat Cristian Ghibu. Am avut doar doua cerinte precise pentru domnul secretar de stat Ghibu – sa se concentreze pe procesul de privatizare si sa mentina situatia in legalitate”, a mai spus Ramona Manescu.
Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Roman (GFR), castigatorul licitatiei, a declarat dupa discutiile cu membrii comisiei pentru privatizarea CFR Marfa ca i s-a comunicat ca nu este posibil sa fie facuta plata si finalizata tranzactia.
Intrebat daca se va ajunge la un proces, in cazul returnarii celor 30 de milioane de euro deja depuse, Stoica a raspuns: “Nu stiu ce sa va spun vizavi de acest aspect, daca se va ajunge la proces. Conform contractului, banii trebuie returnati”.
Sedinta comisiei de privatizare a CFR Marfa s-a incheiat, luni seara, fara a se ajunge la o concluzie, au declarat pentru Mondo News surse guvernamentale. Discutiile vor fi reluate maine. Exista posibilitatea ca procesul de privatizare al CFR Marfa sa fie reluat de la zero.
La sedinta derulata luni seara a participat si ministrul Ramona Manescu, care insa a parasit la un moment dat sedinta, lasand comisia de privatizare sa decida.
Patronul GFR Gruia Stoica a declarat, luni dupa-amiaza, in exclusivitate pentru Mondo News ca “deocamdata nu s-a semnat niciun document in ceea ce priveste privatizarea CFR Marfa”, dar ca se va semna impreuna cu Ministerul Transporturilor un protocol din care sa reiasa daca cele doua parti si-au indeplinit obligatiile.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni. In data de 11 octombrie, GFR a anuntat ca a platit 30 de milioane de euro pentru achizitia CFR Marfa si va achita diferenta pana la 202 milioane de euro, ulterior avizului Consiliului Concurentei, respectiv in 45 de zile de la primirea documentatiei complete.
Foto: Mondo News