UPDATE ora 21.54: Sedinta comisiei de privatizare a CFR Marfa s-a incheiat, luni seara, fara a se ajunge la o concluzie, au declarat pentru Mondo News surse guvernamentale. Discutiile vor fi reluate maine.
Comisia de privatizare a CFR Marfa, impreuna cu patronul GFR si consultantii de la Delloite si Musat si Asociatii, delibereaza la aceasta ora, la Ministerul Transporturilor ce se intampla cu privatizarea CFR Marfa, au declarat pentru Mondo News surse guvernamentale.
La sedinta a participat si ministrul Ramona Manescu, ne-au precizat sursele citate, care insa a parasit la un moment dat sedinta, lasand comisia de privatizare sa decida.
Patronul GFR Gruia Stoica a declarat, luni dupa-amiaza, in exclusivitate pentru Mondo News ca “deocamdata nu s-a semnat niciun document in ceea ce priveste privatizarea CFR Marfa”, dar ca se va semna impreuna cu Ministerul Transporturilor un protocol din care sa reiasa daca cele doua parti si-au indeplinit obligatiile.
Prima parte a discutiilor dintre patronul GFR si comisia de privatizare s-a incheiat fara ca cele doua parti sa convina asupra unui document pentru continuarea privatizarii.
Anterior, surse guvernamentale au declarat pentru Mondo News ca patronul GFR nu a adus banii pentru privatizare, in aceste conditii procesul de privatizare al CFR Marfa urmand a fi reluat. Sursele citate precizeaza ca intalnirea s-a desfasurat in termeni cordiali.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat, vineri, ca privatizarea CFR Marfa va esua daca omul de afaceri Gruia Stoica nu plateste diferenta de 170 milioane de euro pentru achizitia companiei feroviare pana luni, 14 octombrie 2013.
In urma discutiilor de vineri purtate intre patronul GFR si Comisia de privatizare din Ministerul Transporturilor, Gruia Stoica a acuzat statul roman ca nu si-a indeplinit inca toate obligatiile asumate prin contractul de privatizare al CFR Marfa si a cerut totodata desecretizarea contractului de privatizare.
“GFR considera ca in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin. Mai mult, modul in care membrii Comisiei de Privatizare au inteles sa-si indeplineasca responsabilitatile este o dezamagire pentru un investitor care a intrat in aceasta licitatie cu seriozitate si profesionalism si cu dorinta de a investi intr-o companie cheie pentru economia romaneasca”, se spune intr-un comunicat transmis de GFR.
In data de 11 octombrie, GFR a anuntat ca a platit 30 de milioane de euro pentru achizitia CFR Marfa si va achita diferenta pana la 202 milioane de euro, ulterior avizului Consiliului Concurentei, respectiv in 45 de zile de la primirea documentatiei complete.
Ministrul transporturilor a solicitat duminica, atat secretarului de stat din MT Cristian Ghibu, presedinte al comisiei de privatizare a companiei, cat si consultantilor Deloitte si Musat si Asociatii, sa transmita, in cursul zilei de luni, un punct de vedere privind evolutia si pasii urmatori in procesul de privatizare a companiei feroviare.
“Este datoria domnului Ghibu ca, impreuna cu consultantii, sa gestioneze acest proces de privatizare in favoarea statului roman, care l-a investit cu aceasta responsabilitate, inca din februarie 2013, atunci cand a fost numit la conducerea comisiei de privatizare si mai tarziu in septembrie 2013, cand a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. inca de la debutul mandatului de ministru, i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu sa se concentreze pe ducerea la bun sfarsit a procesului de privatizare”, a mentionat Manescu intr-un comunicat remis duminica.
Foto: Romania Libera